Τετάρτη, 28 Ιουλίου 2010

International Conference on Traffic Education and Road Safety Traffic in Athens

International Conference on Traffic Education and Road Safety Traffic in Athens

The aim of the conference is to improve the education methods and the educator through specialization, certification and continuous engagement with issues related to road safety, as well as emphasizing on the importance of lifelong education.

We desire, however, to draw a "path to” the conference, a pre-conferential season full of events taking place in various places. This path shall be defined by the verbs “PROPOSE” and “ACT”, and will be based on the initiatives of all those involved in the “Road Society”.

A great part of the desirable success of the conference is based on its international nature, as we invite colleagues and domain experts from around the world to attend the conferential process and to -via their participation and experience- help achieving the objectives of the conference.

It is also important to mention the scientific nature of the conference, as the process, apart from the intellectual debates and scientific thinking, aims to produce tangible scientific findings and evidence, which could be used in the future as official scientific material.

In spring of 2011 we shall be ready to identify, discuss, recommend and assist in a comprehensive and productive conference, always aiming to the upgrade of road safety and traffic education.


---------------------------------------------
 For the Conference Committee
press office
+30 2107755530

Πέμπτη, 22 Ιουλίου 2010

Οι Θέσεις

Οι Θέσεις των εκπαιδευτών οδήγησης για την σύγχρονη κινητικότητα στην Ελλάδα.
Μερικά από τα θέματα που πρέπει να αναπτύξουμε, να επεξεργαστούμε και να αναδείξουμε στο συνέδριό μας, είναι σύγχρονα ζητήματα της αυτοκίνησης, και τις κινητικότητας όπως:

1. Το επίπεδο της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα και οι Εκπαιδευτές Οδήγησης.
2. Οι χρήστες των οδοστρωμάτων και το επίπεδο εκπαίδευσης

3. Ο Αναψηλαφισμός των τροχαίων ατυχημάτων σε σχέση με το σύστημα της Ο.Α. από την πλευρά του χρήστη.

4. Η κυκλοφοριακή Αγωγή σε όλα τα στάδια εκπαίδευσης. Η ενσωμάτωσή της στην εκπαιδευτική διαδικασία και οι εκπαιδευτές.

5. Τα Παιδιά και η οδική ασφάλεια.
Τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ευάλωτα. Κάθε χρόνο, περισσότερα από 1.100 παιδιά κάτω των 15 ετών σκοτώνονται στους ευρωπαϊκούς δρόμους και 100.000 τραυματίζονται.

6. Οι Πεζοί.
Αν και το περπάτημα είναι πολύ ευεργετικό για την υγεία και το περιβάλλον - και κατάλληλο για ηλικιωμένους και παιδιά - οι πεζοί κινδυνεύουν από ατυχήματα πολύ περισσότερο από τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου.

7. Οι Νέοι Οδηγοί και τα στάδια ωρίμανσης.
Οι Νέοι οδηγοί κινδυνεύουν περισσότερο. Το ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων στους οδηγούς ηλικίας 15-24 ετών είναι διπλάσιο απ’ ό,τι στους πιο έμπειρους οδηγούς. Και ο κίνδυνος δεν αφορά μόνον τους ίδιους: για κάθε νεαρό οδηγό που σκοτώνεται σε σύγκρουση, βρίσκουν τον θάνατο και άλλα 1,3 άτομα κατά μέσο όρο.

8. Οι ποδηλάτες και η συμπεριφορά με τους άλλους χρήστες.Η οικολογική κινητικότητα εμπεριέχει κινδύνους και απαιτεί εκπαίδευση.

9. Η Διάσπαση της προσοχής
Οι οδηγοί πρέπει να έχουν διαρκώς συγκεντρωμένη την προσοχή τους στον δρόμο. Όχι μόνον για τη δική τους ασφάλεια, αλλά και για την ασφάλεια των επιβατών τους και των άλλων χρηστών του οδικού δικτύου.

10. Ο οικολογικός τρόπος οδήγησης (Eco Driving)

11. Το αλκοόλ και η οδήγηση.

12. Η Άδεια οδήγησης.
Περί τα 300 εκατομμύρια άτομα στην ΕΕ έχουν άδεια οδήγησης. Η ΕΕ επιδιώκει να καθιερώσει έναν ενιαίο τύπο αδείας και ενιαίες προϋποθέσεις απόκτησης άδειας. Εδώ στην Ελλάδα χρειαζόμαστε βασικές αναδιαρθρώσεις.

13. Η Εκπαίδευση Εκπαιδευτών.Το περίγραμμα ήταν ένα σκαλί! Oι εκπαιδευτές και οι εξεταστές, αλλά και όσοι ασχολούνται με την κυκλοφορία και την οδική ασφάλεια, πρέπει να έχουν Πανεπιστημιακή εκπαίδευση μέσα από ένα τμήμα που θα παράγει τις ειδικότητες που έχει σήμερα ανάγκη η χώρα.

14. Η Δια βίου κατάρτιση των Εκπαιδευτών

15. Η Μοντελοποίηση της εκπαίδευσης.

16. Οι Εξετάσεις και εξεταστές κριτήρια επιλογής, ηλεκτρονικός κωδικός εξεταστή, σώμα και εξετάσεις εξεταστών, δια βίου κατάρτιση και επανεξέταση.

17. Η Εκπαίδευση οδηγώνΓια να πάρουν άδεια οδήγησης, ορισμένες κατηγορίες οδηγών πρέπει να κάνουν επιπλέον μαθήματα πέραν των βασικών. Για παράδειγμα, οι επαγγελματίες οδηγοί στην ΕΕ πρέπει να έχουν ειδική κατάρτιση. Πολλοί δε κατ’ επανάληψη παραβάτες καλούνται να εγγραφούν σε προγράμματα επανεκπαίδευσης προκειμένου να βελτιώσουν τη συμπεριφορά τους όταν οδηγούν.

18. Η σύγχρονή τεχνολογία και οι απαιτούμενες οδηγητικές τεχνικές
19. Η επιθετικότητα κατά την Οδήγηση.

20. Η Νεανική Παραβατικότητα.

21. Το ΣΕΣΟ.
Διαμόρφωση νομοθεσίας και προοπτικής μείωσης βαθμών ποινής μέσα από την εκπαίδευση.

22. Η Επιβολή του νόμου με άξονα την αποτροπή.
Η επιβολή της τήρησης του κώδικα οδικής κυκλοφορίας είναι απαραίτητη όχι μόνον για να τιμωρούνται οι παραβάσεις, αλλά και για να αποτρέπεται η προβατική συμπεριφορά και να ενθαρρύνεται η υπεύθυνη οδήγηση.

23. Η Υπερβολική ταχύτητα
Η υπερβολική ταχύτητα - ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα στον τομέα της οδικής ασφάλειας - αυξάνει σε μεγάλο βαθμό τον κίνδυνο ατυχήματος. Η υπερβολική ταχύτητα αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στο 30% περίπου των τροχαίων ατυχημάτων.

24. Οι ηλικιωμένοι οδηγοί. (Είσαι σε θέση να οδηγήσεις; )Η έκδοση άδειας οδήγησης στην Ευρώπη συνδέεται με συγκεκριμένες προϋποθέσεις σωματικής και πνευματικής υγείας, οι οποίες όμως διαφέρουν μεταξύ των κρατών μελών. Αυτό θα αλλάξει το 2013, με τη νέα νομοθεσία για την ενιαία ευρωπαϊκή άδεια οδήγησης.

25. Οι Επαγγελματίες οδηγοί
Η κόπωση και η υπερβολική ταχύτητα αποτελούν τις συνηθέστερες αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων από οδηγούς φορτηγών, πούλμαν και οχημάτων επιχειρήσεων. Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτων από εργατικά ατυχήματα στις βιομηχανικές χώρες.

26. Τα ΠΕΙ. Διαστάσεις και πρακτικές σε σχέση με την εκπαίδευση

27. Η διαδικασία Πιστοποίησης Σχολών και ΚΕΘΕΥΟ μέσα από διαδικασίες συμμετοχής και της ομοσπονδίας.

Επισημαίνουμε ότι οι θέσεις είναι ανοιχτές για καινούργιες πτυχές της κυκλοφορίας που θα αναδείξουν τα Προσυνέδρια που θα πραγματοποιήσουμε ανά Νομό.

...........................................
Για την Οργανωτική Επιτροπή
Γραφείο Τύπου
+30 2107755530

Τρίτη, 20 Ιουλίου 2010

Πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια 2011-2020

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια 2011-2020

Η Επιτροπή ενέκρινε σήμερα ένα φιλόδοξο πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια που αποσκοπεί στη μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη εντός της επόμενης δεκαετίας. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει μια σειρά πρωτοβουλιών, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο, με στόχο την βελτίωση της ασφάλεια των οχημάτων και της υποδομής καθώς και της συμπεριφοράς των χρηστών των οδών. Βασικά αριθμητικά στοιχεία: Η οδική ασφάλεια αποτελεί ένα μείζον κοινωνικό ζήτημα. Το 2009, περισσότεροι από 35 000 άνθρωποι βρήκαν το θάνατο στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή μιας πόλη μέσου μεγέθους. Σε κάθε θάνατο που σημειώνεται στους δρόμους της Ευρώπης, αντιστοιχούν, κατ' εκτίμηση, 4 τραυματισμοί με μόνιμη αναπηρία, όπως εγκεφαλικές κακώσεις ή βλάβη του νωτιαίου μυελού, 10 σοβαροί και 40 ελαφρείς τραυματισμοί. Η κοινωνία επιβαρύνεται με κόστος .ύψους 130 εκατομμυρίων ευρώ περίπου κατ' έτος. Το πρόγραμμα δράσης για την οδική ασφάλεια (2011-2020) αναλυτικά Υπάρχουν επτά στρατηγικοί στόχοι

1. Βελτιωμένα μέτρα ασφάλειας για τα οχήματα. Στη διάρκεια της περιόδου 2001-2010 έγινε ήδη πολλή δουλειά στον τομέα των "παθητικών" διατάξεων ασφαλείας για οχήματα, όπως οι ζώνες ασφαλείας και οι αερόσακοι. Μεταξύ των ετών 2011-2020 μια σειρά από νέα μέτρα " ενεργού ασφαλείας " θα αρχίσουν να ισχύουν όσο αφορά τον εξοπλισμό ασφαλείας, όπως π.χ: Υποχρεωτικός ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (για επιβατηγά, λεωφορεία και φορτηγά, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος αποσταθεροποίησης και ανατροπής τους) Υποχρεωτικά συστήματα προειδοποίησης για την αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας (για φορτηγά οχήματα και λεωφορεία) Υποχρεωτικά συστήματα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (για φορτηγά οχήματα και λεωφορεία), Υποχρεωτικές υπενθυμίσεις ζωνών ασφαλείας (φορτηγά και λεωφορεία) Υποχρεωτικές διατάξεις περιορισμού της ταχύτητας για ελαφρά οχήματα δημόσιας χρήσης / ημιφορτηγά (ισχύει ήδη για τα φορτηγά) Όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα, η Επιτροπή θα προτείνει ένα πακέτο συγκεκριμένων μέτρων με τα οποία θα καθορίζονται τα τεχνικά πρότυπα για την ασφάλεια. Η Επιτροπή θα εξετάσει τη δυνατότητα να επεκταθεί η εφαρμογή των προηγμένων Συστημάτων Υποβοηθούμενης Οδήγησης, όπως είναι τα προειδοποιητικά συστήματα αποφυγής της σύγκρουσης,, και να γίνει υποχρεωτική η εκ των υστέρων τοποθέτησή τους στα οχήματα δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης. Από το 2003 η νομοθεσία της ΕΕ προβλέπει αυστηρότερες διατάξεις ώστε να μειωθούν οι κίνδυνοι τραυματισμού των ευάλωτων ομάδες, όπως είναι οι πεζοί και οι ποδηλάτες,, καθιστώντας π.χ υποχρεωτικά τα ενεργοαπορροφητικά πρόσθια τμήματα των αυτοκινήτων και τους καθρέπτες χωρίς νεκρές γωνίες. Θα χρειαστεί επίσης να εξεταστεί η δυνατότητα λήψης πρόσθετων μέτρων τεχνικού χαρακτήρα στον τομέα αυτό. Ασφάλεια των οχημάτων στο δρόμο – τεχνικοί έλεγχοι Η Επιτροπή θα ενισχύσει τη νομοθεσία της ΕΕ όσον αφορά στους τεχνικούς ελέγχους με προοπτική να καθιερωθούν αμοιβαία αναγνωριζόμενοί τεχνικοί έλεγχοι, έτσι ώστε οι έλεγχοι σε ένα κράτος μέλος να αναγνωρίζονται και στα υπόλοιπα.

2. Κατασκευή ασφαλέστερης οδικής υποδομής. Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση θα χορηγείται μόνον σε υποδομές οι οποίες συμμορφώνονται με τις οδηγίες οδικής ασφάλειας και ασφάλειας σε σήραγγες. Ο όρος αυτός ισχύει ήδη στην περίπτωση της χρηματοδότησης του ΔΕΔ-Μ και η Επιτροπή θέλει να τον κάνει υποχρεωτικό για όλες τις χρηματοδοτήσεις της ΕΕ, π.χ για τα έργα που χρηματοδοτεί το Ταμείο Συνοχής. Θα εξεταστεί η επέκταση των αρχών της ισχύουσας νομοθεσίας της ΕΕ ώστε να καλύπτουν τη διαχείριση της ασφάλειας υποδομών στο αγροτικό οδικό δίκτυο των κρατών μελών. Με τη νομοθεσία αυτή επιβάλλεται να λαμβάνονται υπόψη οι απαιτήσεις ασφαλείας στη διαδικασία προγραμματισμού, στο στάδιο προσχεδίου και σχεδίου, όταν αναπτύσσονται οι υποδομές. Επιβάλλει επίσης τη διενέργεια ελέγχων οδικής ασφάλειας στις υποδομές, επιθεωρήσεων και τον εντοπισμό των μελανών σημείων. Η επέκταση των αρχών αυτών και στους αγροτικούς δρόμους θα μπορούσε να γίνει με βάση την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών μεταξύ των κρατών μελών.

3. Προώθηση της ευφυούς τεχνολογίας. Η Επιτροπή θα προτείνει νέες τεχνικές προδιαγραφές, βάσει της οδηγίας ITS (Intelligent Transport Systems Directive) κατά τρόπο που να καθίσταται ευχερής η ανταλλαγή δεδομένων και πληροφοριών μεταξύ οχημάτων και μεταξύ οχημάτων και υποδομών (π.χ για να είναι δυνατή η σε πραγματικό χρόνο πληροφόρηση σχετικά με τα όρια ταχύτητας, τη ροή της κυκλοφορίας, τη συμφόρηση, την αναγνώριση των πεζών.) Η Επιτροπή θα επιταχύνει την ανάπτυξη του συστήματος e-call (αυτόματο σύστημα ειδοποίησης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης) του οποίου θα εξετάσει το ενδεχόμενο χρήσης και από τους μοτοσικλετιστές, από τα βαρέα φορτηγά και τα λεωφορεία.
4. Ενίσχυση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης των χρηστών των οδών. Ο χρήστης οδών αποτελεί τον πρώτο κρίκο στην αλυσίδα ασφάλειας, αλλά ταυτόχρονα και ο πλέον επιρρεπής στη διάπραξη λαθών. Οποιαδήποτε και αν είναι τα τεχνικά μέτρα που θα εφαρμοστούν, η αποτελεσματικότητα της πολιτικής για την οδική ασφάλεια εξαρτάται τελικά από τη συμπεριφορά των χρηστών. Η εκπαίδευση, η κατάρτιση, και η εφαρμογή του νόμου αποτελούν ουσιώδη στοιχεία. Η Επιτροπή θα συνεργαστεί με τα κράτη μέλη για την ανάπτυξη μιας κοινής στρατηγικής εκπαίδευσης και κατάρτισης σε θέματα οδικής ασφάλειας. Η συνεργασία αυτή, στο επίπεδο της ΕΕ, θα περιλαμβάνει, κατά προτεραιότητα, την ενίσχυση της ποιότητας του συστήματος χορήγησης αδειών κυκλοφορίας και κατάρτισης, ιδίως με την διεύρυνση του πεδίου οδηγίας ΕΕ για τις άδειες οδήγησης, ώστε να καθιερωθούν: ελάχιστα κριτήρια για τους εκπαιδευτές οδήγησης η ένταξη της οδήγησης με συνοδό/μαθητείας στην προ της χορήγησης της αδείας περίοδο (π.χ, καθιέρωση ελάχιστης ηλικίας, εμπειρίας και ελάχιστων προϋποθέσεων στις χώρες εκείνες που θα επιλέξουν να κάνουν χρήση του συστήματος αυτού). Η εξέταση της δυνατότητας να θεσπιστούν περίοδοι δοκιμασίας μετά τις εξετάσεις οδήγησης (στη διάρκεια των οποίων θα εφαρμόζονται ενισχυμένοι έλεγχοι στους νέους οδηγούς) Η εξέταση της δυνατότητας να εισαχθεί η οικονομική οδήγηση (eco-driving) στις θεωρητικές και πρακτικές δοκιμασίες για ασφαλέστερη και «καθαρή» οδήγηση.

5. Αυστηρότερη εφαρμογη του νόμου. Η αποτελεσματικότητα των πολιτικών για την οδική ασφάλεια εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ένταση των ελέγχων και από τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις ασφαλείας. Η εφαρμογή του νόμου εξακολουθεί να αποτελεί ένα κρίσιμης σημασίας παράγοντα στη διαμόρφωση των συνθηκών για μια σημαντική μείωση του αριθμού των θανάτων και των τραυματισμών. Η οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα, υπό την επήρεια οινοπνεύματος, και χωρίς ζώνη ασφαλείας εξακολουθούν να θεωρούνται οι τρείς κυριότερες αιτίες των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Στα μέτρα ενίσχυσης της εφαρμογής των ελέγχων, τόσο σε όλη την ΕΕ όσο και στα επιμέρους κράτη μέλη, θα συμπεριλαμβάνονται: Η ανάπτυξη από τα κράτη μέλη εθνικών σχεδίων εφαρμογής (π.χ. στόχοι σχετικοί με τα ζητήματα προτεραιότητας και με την ένταση των ελέγχων σε εθνικό επίπεδο). Εκστρατείες ευαισθητοποίησης και συνειδητοποίησης σε όλη την ΕΕ Για την οδήγηση σε κατάσταση μέθης, οι επιβαλλόμενες ποινές θα πρέπει να συνοδεύονται από προληπτικά μέτρα. Π.χ, η Επιτροπή θα εξετάσει τη θέσπιση νομοθετικών μέτρων με τα οποία να επιβάλλεται η υποχρεωτική τοποθέτηση συστήματος ακινητοποίησης του οχήματος λόγω μέθης για ειδικές επαγγελματικές κατηγορίες, όπως είναι οι οδηγοί σχολικών λεωφορείων, ή την εφαρμογή προγραμμάτων αποκατάστασης (για επαγγελματίες οδηγούς και μη) ως αποτέλεσμα της διάπραξης τροχαίων παραβάσεων σε κατάσταση μέθης. Η μεγαλύτερη διασυνοριακή τροχαία παράβαση εξακολουθεί να είναι η υπερβολική ταχύτητα. Η Επιτροπή θα θέσει ως προτεραιότητα τη θέσπιση νομικά δεσμευτικών μέτρων σχετικών με τη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών στον τομέα της οδικής ασφάλειας (προταθείσα οδηγία του 2008) βάσει της οποίας να μπορεί να γίνει ο εντοπισμός και η επιβολή κυρώσεων στους αλλοδαπούς παραβάτες για παραβάσεις που αφορούν τις ζώνες ασφαλείας, την υπερβολική ταχύτητα, την κατανάλωση οινοπνεύματος και τους φωτεινούς σηματοδότες.

6. Καθορισμός στόχων όσον αφορά τους τραυματισμούς από τροχαία ατυχήματα. Η μείωση του αριθμού των τραυματισμών θα αποτελέσει για την Ευρώπη δράση βασικής προτεραιότητας την επόμενη δεκαετία. Η Επιτροπή θα αναπτύξει τα στοιχεία μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής δράσεων όσον αφορά τους τραυματισμούς από τροχαία και την παροχή πρώτων βοηθειών, μεταξύ άλλων: Καθιέρωση κοινών ορισμών των σοβαρών και των ελαφρών τραυματισμών ώστε να προσδιοριστούν στόχοι και μετά να προσδιοριστεί ένας κοινός στόχος όσον αφορά τους τραυματισμούς σε όλη την ΕΕ, ο οποίος θα ενσωματωθεί στις κατευθυντήριες γραμμές για την οδική ασφάλεια 2010-2020. Προώθηση της ανταλλαγής μεταξύ των κρατών μελών των βέλτιστων πρακτικών όσον αφορά την επέμβαση πρώτων βοηθειών σε ατυχήματα, αλλά και καθιέρωση της συλλογής δεδομένων για όλη την ΕΕ και την αναλυτική καταγραφή των τραυματισμών. Εξέταση της προστιθέμενης αξίας από την ανάπτυξη και εγκατάσταση, ιδιαίτερα στα επαγγελματικά οχήματα, καταγραφέων δεδομένων σχετικών με περιστατικά (μαύρα κουτιά), ώστε να βελτιωθεί η τεχνική διερεύνηση και ανάλυση των ατυχημάτων.

7. Ανανεωμένο ενδιαφέρον για τους μοτοσικλετιστές. Η Επιτροπή θα εστιάσει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της στις μοτοσικλέτες και στα λοιπά μηχανοκίνητα δίκυκλα Σε αντίθεση με τα άλλα μέσα μεταφοράς, όπου έχει μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των νεκρών και των τραυματιών, όσον αφορά τα μηχανοκίνητα δίκυκλα η μείωση αυτού του αριθμού είναι μικρότερη ή παρουσιάζει στασιμότητα . Σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσον αφορά τα μηχανοκίνητα δίκυκλα θα προταθούν τα εξής: Υποχρεωτική τοποθέτηση ορισμένων λειτουργικών συστημάτων ασφάλειας των οχημάτων, όπως π.χ ABS, του συστήματος αυτόματου ανάματος των φώτων και συστημάτων παρεμπόδισης των μετατροπών (ώστε μη μπορούν να αφαιρεθούν οι ταχογράφοι) για ορισμένες κατηγορίες μοτοποδηλάτων Ανάπτυξη τεχνικών προτύπων όσον αφορά τον προστατευτικό εξοπλισμό, όπως τα είδη ένδυσης, και εξέταση της σκοπιμότητας εξοπλισμού των μοτοσικλετών με αερόσακο ή/και ένταξης του αερόσακου στην προστατευτική ένδυση, Επέκταση των τεχνικών ελέγχων/επιθεωρήσεων στα μοτοποδήλατα και στα λοιπά μηχανοκίνητα δίκυκλα (που δεν γίνονται προς το παρόν) Πρόγραμμα δράσης για την οδική ασφάλεια 2001-2010 Παρά το γεγονός ότι δεν έχει επιτευχθεί πλήρως ο φιλόδοξος στόχος που τέθηκε το 2001 για τον περιορισμό στο μισό του αριθμού των θανάτων μέχρι το 2010,, έχουν σημειωθεί όμως σημαντικές πρόοδοι. Παραδείγματος χάρη, ο αριθμός των θανάτων αναμένεται να σημειώσει πτώση περισσότερο από 40% (από 25% στη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας). Επίσης, ό αριθμός των θανάτων από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων έχει μειωθεί, από 113 το 2001 σε 69 το 2009, για το σύνολο των σημερινών 27 κρατών μελών. Δηλαδή έχει πλησιάσει τον αριθμό των κρατών μελών με τις καλύτερες επιδόσεις το 2001 (του Ηνωμένου Βασιλείου, της Σουηδίας και των Κάτω Χωρών, με 61, 62 και 66 θανάτους αντίστοιχα ανά εκατομμύριο κατοίκων). Το πρόγραμμα δράσης για την οδική ασφάλεια (2001-2010) αποτέλεσε έναν ισχυρό καταλύτη για τις προσπάθειες βελτίωσης της οδικής ασφάλειας από πλευράς τόσο της ΕΕ όσο και των κρατών μελών. [European Commission Press - 21.07.2010]

...........................................
Για την Οργανωτική Επιτροπή
Γραφείο Τύπου
+30 2107755530
mail@icors.gr

Δευτέρα, 12 Ιουλίου 2010

Από την Κρήτη

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ: ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Εκπαίδευση! Μονόδρομος για την ασφάλεια στους δρόμους.
Παραμένει δυστυχώς, και σήμερα, κοινή άποψη ότι, η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα, είναι άγνωστη ένοια, άν και αφορά όλους τους πολίτες που πρέπει να βοηθήσουν να γίνουν οι δρόμοι ασφαλέστεροι.
Αν και τα μέτρα που έχουν αναληφθεί μέχρι τώρα για πολλούς, όχι για μας, αποδείχτηκαν αποτελεσματικά, ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων παραμένει ανεπίτρεπτα υψηλός στην Ευρωπαϊκή Ένωση: 1,3 εκατομμύρια τροχαία ατυχήματα ετησίως προκαλούν 43.000 θανάτους και 1,7 εκατομμύρια τραυματισμούς.
Η Ελλάδα μας δυστυχώς φιγουράρει στις πρώτες θέσεις της ανασφάλειας στους δρόμους.
Για τους Εκπαιδευτές Οδήγησης, ο παράγων άνθρωπος, για να ανταποκρίνεται, σωστά, στον ρόλο του, ως οδηγός, πρέπει να διαθέτει γενική παιδεία, ώστε να εκτιμά την ανθρώπινη ζωή (την δική του ή των συνανθρώπων του), να γνωρίζει τις οδηγικές δυνατότητές του και να προσαρμόζεται, στις συνθήκες του περιβάλλοντος.
Σε αυτό το μήκος κύματος, κινείται η φιλοσοφία και η πρακτική των εκπαιδευτών οδήγησης, και προσπαθούμε να το επικοινωνήσουμε με όλη την κοινωνία, μέσα και από το Διεθνές Συνέδριο που διοργανώνουμε.
Η γενική παιδεία είναι ένα ζήτημα, που αφορά όλους τους πολίτες και ολοκληρώνεται, κυρίως, με δύο τρόπους. Ο πρώτος εξαρτάται, από το εκπαιδευτικό σύστημα και τους εκπαιδευτικούς θεσμούς της χώρας και ο δεύτερος είναι συνάρτηση της ατομικής προσπάθειας.
Οι οδηγητικές δυνατότητες εξαρτώνται, από το σύστημα απόκτησης άδειας οδήγησης, που είναι σχεδόν μια τυπική, χωρίς εμβάθυνση διαδικασία και χρειάζεται αναθεώρηση, εκ βάθρων, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και τις ολοκληρωμένες προτάσεις που έχουμε καταθέσει σε όλες τις ηγεσίες του ΥΜΕ.
Η πορεία προς το συνέδριο θα είναι μια αέναος διαδρομή για την Οδική Ασφάλεια, με εκδηλώσεις και προσυνέδρια ανά νομό. Θα συνυπάρχουμε σε αυτήν την διαδρομή, όλοι, ή, τουλάχιστον αυτοί που έχουν χαράξει το μέλλον τους μέσα από αυτήν την εργασία- επάγγελμα. Με δράσεις πρωτοβουλίες και προτάσεις ανά νομό και περιφέρεια
Σε αυτήν την διαδρομή, υποσχόμαστε να ξεπεράσουμε τους εαυτούς μας και τις αγκυλώσεις μας.

Παγκρήτια συνάντηση σωματείων εκπαιδευτών οδήγησης
9 Ιουλίου 2010

Κυριακή, 11 Ιουλίου 2010

Παγκρήτια συνάντηση σωματείων Εκπαιδευτών Οδήγησης

ΚΕΘΕΥΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 9.7.2010
Παγκρήτια συνάντηση σωματείων Εκπαιδευτών Οδήγησης

Η Εισήγηση της συνάντησης:








...........................................
Για την Οργανωτική Επιτροπή
Γραφείο Τύπου
+30 2107755530

Διαδρομή προς το 1ο Διεθνές Συνέδριο...!

29 Ιουνίου 2010
Πραγματοποιήθηκε  στα γραφεία της ΠΟΕΟ με την παρουσία του Γενικού Γραμματέα της Ομοσπονδίας, η πρώτη συνάντηση της Οργανωτικής Επιτροπής και των συναδέλφων που θα εμπλουτίσουν και θα συμμετέχουν στην οργανωτική επιτροπή του συνεδρίου με θέμα: "Διαδρομή προς το 1ο Διεθνές Συνέδριο". Η φιλοσοφία του συνεδρίου  και το πρόγραμμα δράσης  που παρουσιάστηκε, έγιναν αποδεκτά με ενθουσιασμό.
Η πιθανή ημερομηνία του Συνεδρίου υπολογίζεται περί τον Απρίλιο του 2011.
Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν κυρίως στην οργάνωση του Συνεδρίου.
Τονίστηκε η άμεση ανάγκη σύστασης οργανωτικής επιτροπής ανά νομό, ώστε να στοχοποιήσει τα προβλήματα της εκάστοτε περιοχής και να οργανώσει ένα προ-συνέδριο δράσεων.
Βασικό προαπαιτούμενο κάθε ενέργειας είναι η μαζικοποίηση της τοπικής Ο.Ε. με εθελοντές, όπως επίσης η εύρεση χορηγών και κάθε είδους αρωγών στην προσπάθεια αυτή.
Κύριο μέλημά της θα είναι η εξασφάλιση της συνεργασίας τοπικών φορέων εμβέλειας, όπως Νομαρχιών, Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Δήμων, Επιμελητηρίου, Συλλόγων, Εκκλησίας κ.α. ώστε οι δράσεις μας να χαίρουν υποστήριξης και άκρας αποδοχής ώστε να αποσοβηθούν τυχόν αντιδράσεις…
(Ενδεικτικά αναφέρθηκε η δημιουργία θεατρικής ομάδας, που θα ανεβάζει κάποιο θεατρικό έργο για την Οδική Ασφάλεια, μουσικό συγκρότημα που θα συμμετέχει στις εκδηλώσεις κ.ο.κ.)
Θα επιδιώξουμε την συνεργασία Πανεπιστημίων και Φορέων με διεισδυτικότητα στην κοινωνία, που θα αναβαθμίσουν και θα δώσουν κύρος το εγχείρημα.
Η σύσταση οργανωτικών επιτροπών αποτελεί καίριο βήμα στην οργάνωση του Συνεδρίου καθώς έτσι θα συντονιστεί ορθά και θα καλυφθούν όλοι οι παράμετροι. Η ισχυροποίηση της επιτροπής θα γίνει μέσα από τη δράση της. Ζητούμενο αυτής είναι η δυνατή αρχή και η οργανωτική της διάθεση.
Θα δημιουργηθεί προφίλ και ομάδα στο Facebook για άμεση ενημέρωση. Μέχρι να ετοιμαστεί το site της διαβούλευσης, θα λειτουργεί BlogSpot με δράσεις νέα και απόψεις.
Θα παραχθούν έντυπα προσφορών χορηγίας, που θα εναλλάσσονται κατά περίπτωση.
Επειδή η χορηγία αυτή την στιγμή παραμένει δύσκολη, προτείνεται, η χορηγία των συναδέλφων εκπαιδευτών, σωματείων, η εταιρειών με ανταποδοτικότητα το λογότυπο τους στην αφίσα του συνεδρίου.
Θα παραχθεί διαφημιστικό υλικό και αφίσες για την επικοινωνία του Συνεδρίου καθώς και ηλεκτρονική ενημέρωση όλων των μελών της Ομοσπονδίας εκπαιδευτών, καθώς το κάθε μέλος θα λάβει ξεχωριστή διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με προσωπικό κωδικό.

Το προ-συνεδριακό πρόγραμμα είναι ήδη έτοιμο και τίθεται σε εφαρμογή καθώς στο τέλος κάθε μήνα υπάρχουν παραδοτέες δράσεις.
Για την άμεση ενημέρωση των δράσεων θα υπάρχει διαδικτυακό ημερολόγιο στο οποίο θα έχουν όλοι πρόσβαση για να ενημερώνονται και να ενημερώνουν τις δράσεις τους.
Πάμε να κάνουμε κάτι, που γίνετε πρώτη φορά στην Ελλάδα, και γι αυτό χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Ο εμπλουτισμός και η απαρέγκλιτη τήρηση αυτού, θα οδηγήσει στην άρτια περάτωση του συνεδρίου και την μαζική διεισδυτικότητα των εκπαιδευτών οδήγησης, στην διαμόρφωση κλίματος αφύπνισης για την οδική ασφάλεια σε κάθε τόπο.

Contact Report 29.6.2010
Γραφείο Τύπου
O.E.