Τρίτη 26 Ιουνίου 2012

Μια πολύ καλή προσέγγιση και δράση!


ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ
ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Αρχιμήδους 1 & Ικάρου                                                  21/06/2012
Ν. Αλικαρνασσός
Πληρ.: Λευτέρης Μιχελάκης
Μέλος του Δ.Σ. Υπεύθυνος
Δημοσίων Σχέσεων.
Τηλ.6977904780

ΠΡΟΣ:

Επιτροπή Μεταφορών &  
Τουρισμού του Ευρωπαϊκού  
Κοινοβουλίου (TRAN)

Αξιότιμοι κύριοι,

Ο κλάδος των εκπαιδευτών οδήγησης  στο Ηράκλειο της Κρήτης ανησυχεί ιδιαίτερα, για την ολοένα οξυνόμενη κατάσταση της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη, που την κατατάσσει στην πρώτη θέση σε τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα.
Ο τέταρτος στόχος, ενίσχυση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης των χρηστών των οδών που έχει τεθεί από την Ευρωπαϊκή επιτροπή στο πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια 2011-2020 στις 20 Ιουλίου του 2010, μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους και σ’ αυτόν ακριβώς στοχεύει και η σημερινή μας παρέμβαση.
Η οδική ασφάλεια στην Ευρώπη είναι το σύνολο της οδικής ασφάλειας της κάθε χώρας ξεχωριστά, καθώς και εκείνων των χωρών που δεν είναι μέλη της Ε.Ε. αλλά γεωγραφικά τμήματα της Γηραιάς Ηπείρου.
Η καθημερινή οδηγητική συνεύρεση πολιτών της Ευρώπης είτε ως επαγγελματίες οδηγοί είτε ως ερασιτέχνες ταξιδιώτες οδηγοί, στους Ευρωπαϊκούς δρόμους, απαιτεί την όσο το δυνατόν κοινή εκπαίδευσή τους στους κυκλοφοριακούς κανόνες και στη συμπεριφορά τους προς τους ανθρώπους και το περιβάλλον.
Η Βαλκανική Χερσόνησος παρουσιάζει ιδιαίτερο έλλειμμα οδικής ασφάλειας, αφενός σε υποδομές και αφετέρου σε κυκλοφοριακή αγωγή, λόγω της ανεξέλεγκτης και αλόγιστης χρήσης των Ι.Χ. μέσων μεταφοράς,   γεγονός που βιώνουμε καθημερινά στην Ελλάδα από τους οδηγούς των γειτονικών χωρών όπως της Βουλγαρίας, της Αλβανίας και της Ρουμανίας.
Στην  χώρα μας ως χώρα υποδοχής μεταναστών - νόμιμων ή παράνομων- δεν έχει και τόσο σημασία, πολλοί μετανάστες παραμένουν και εργάζονται, χρησιμοποιώντας αυτοκίνητα και  μηχανές για τις προσωπικές του ανάγκες, ή απασχολούνται ως οδηγοί, με ελάχιστες γνώσεις κυκλοφοριακής συμπεριφοράς επιδεινώνοντας έτσι την κατάσταση της οδικής ασφάλειας.
Η διαφθορά που μαστίζει τις βαλκανικές χώρες, μηδέ εξαιρουμένης και της Ελλάδας και στον τομέα των αδειών οδήγησης, δυσκολεύει και εξανεμίζει ενίοτε  κάθε προσπάθεια ανόδου του επιπέδου της κυκλοφοριακής αγωγής.
Εξετάζοντας ενδελεχώς την εκπαίδευση και την κατάρτιση των χρηστών των οδών στη χώρα μας, αβίαστα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το υπάρχον σύστημα εκπαίδευσης – εξέτασης έχει τελματώσει,  μαζί  και οι συντελεστές του (εκπαιδευτές – εξεταστές ). Θέλει γκρέμισμα και κτίσιμο από την αρχή.
Το σημερινό σύστημα εκπαίδευσης – εξέτασης, ελάχιστα προσφέρει πλέον στην οδική ασφάλεια, χάνοντας καθημερινά την αξιοπιστία του, μετατρέποντας σε κέντρα διαφθοράς, φοροδιαφυγής και διακίνησης μαύρου χρήματος, αρκετούς από τους συμμετέχοντες στην διαδικασία έκδοσης αδειών οδήγησης.  
Το νέο σύστημα εκπαίδευσης – εξέτασης που ονειρευόμαστε δεν μπορεί καταρχάς να είναι διαφορετικό από εκείνο που υπάρχει στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες. Ο συντονισμός και η κοινή εκπαίδευση των οδηγών όλης της Ευρώπης είναι επομένως άκρως απαραίτητη και επιβαλλόμενη.
Για να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε, να αξιολογήσουμε και να αναδείξουμε τις ανάγκες της σωστής εκπαίδευσης των ευρωπαίων υποψηφίων οδηγών και των υπαρχόντων οδηγών θα πρέπει άμεσα να συγκροτηθεί ένα πανευρωπαϊκό όργανο (Συμβούλιο πιθανώς ) που θα έχει την συνολική ευθύνη της οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη.
Υπό την Διοίκηση αυτού του Συμβουλίου θα τεθούν όλες οι αρμοδιότητες της εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης και κατάρτισης των χρηστών των οδών.
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (Ε.Σ.Ο.Α. έτσι θα ονομάζεται) θα καταρτίζει, όλα τα αναγκαία προγράμματα και θα παρακολουθεί στενά την εφαρμογή και την πρόοδό τους σε κάθε χώρα, παρεμβαίνοντας άμεσα βοηθώντας τους λειτουργούς της οδικής ασφάλειας και απαλλάσσοντάς την από τους μη ικανούς που δεν μπορούν να συμπορευθούν με τις σύγχρονες απαιτήσεις.
Η εκπαίδευση των χρηστών των οδών θα στηριχθεί σε νέους εκπαιδευτές που ουδεμία σχέση θα έχουν με τους υπάρχοντες. Η εκπαίδευση θα παρέχεται μόνο από πιστοποιημένα κέντρα οδικής ασφάλειες,  πιστοποιημένους εκπαιδευτές και προγράμματα σπουδών και η χορήγηση άδειας οδήγησης θα είναι ευθύνη του εν λόγω κέντρου οδικής ασφάλειας.
Όλοι οι εκπαιδευτές κυκλοφοριακής αγωγής και ειδικοί οδικής ασφάλειας  (έτσι θα ονομάζονται οι νέοι εκπαιδευτές ) θα λαμβάνουν ανάλογο πτυχίο από το (Ε.Σ.Ο.Α.) δεδομένο του ότι θα μπορούν να εργάζονται ως Ευρωπαίοι πολίτες σε όλες τις χώρες της Ευρώπης.
Το (Ε.Σ.Ο.Α.) θα υπάγεται και θα εποπτεύεται από το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο έχοντας παραρτήματα σε κάθε χώρα ξεχωριστά, τα Εθνικά Συμβούλια Οδικής Ασφάλειας (ΕΘ.Σ.Ο.Α.).
Στο (ΕΘ.Σ.Ο.Α.) εκχωρούνται όλες οι αρμοδιότητες που έχουν σχέση με την κυκλοφοριακή αγωγή και ότι απορρέει από αυτήν (χορήγηση αδειών οδήγησης, χορήγηση αδειών εκπαιδευτών κυκλοφοριακής αγωγής, και ειδικών οδικής ασφάλειας, εξετάσεις, πιστοποιήσεις, προγράμματα σπουδών, μετεκπαίδευση, κ.λ.π.).
Η στελέχωση του (Ε.Σ.Ο.Α.) και του (ΕΘ.Σ.Ο.Α.)  θα γίνει με αυστηρά κριτήρια αρχικά από τον κλάδο των εκπαιδευτών οδήγησης και υπηρεσιακών παραγόντων μετά από ειδική επιμόρφωση και επιτυχή εξέταση.
Στην συνέχεια το (Ε.Σ.Ο.Α.) και το (ΕΘ.Σ.Ο.Α.) θα στελεχώνονται αποκλειστικά από τον κλάδο των εκπαιδευτών κυκλοφοριακής αγωγής και ειδικών οδικής ασφάλειας.    
Ο Ευρωπαϊκός συντονισμός μπορεί και πρέπει να γίνει γρήγορα με ένα πρόγραμμα δεκαετίας τουλάχιστον και ως πρώτο βήμα θεωρούμε την σύσταση του αναφερόμενου συμβουλίου μέσα από μια πανευρωπαϊκή διάσκεψη με αυτονόητη την παρουσία των σημερινών εκπαιδευτών οδήγησης που παρά τις αρκετές και αναγνωρισμένες ελλείψεις τους, γνωρίζουν καλύτερα από τον οποιονδήποτε υπηρεσιακό παράγοντα, τις οδηγητικές ανάγκες της οδικής ασφάλειας.
Γνωρίζοντας την ευαισθησία σας για την οδική ασφάλεια της Ευρώπης, ελπίζουμε στην λήψη από μέρους σας ανάλογων πρωτοβουλιών, ώστε να προχωρήσουν τάχιστα έργα και δράσεις για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Με εντολή Δ.Σ.

       Ο Πρόεδρος                                                   Ο Γραμματέας
Μιχαήλ Στρατηγάκης                                    Αντώνιος  Ανυφαντάκης


Συνεχίστε...!