Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2018

CNN – Συνέντευξη για τις Άδειες Οδήγησης

Άδειες Οδήγησης
Συνεχίζεται για τέταρτη εβδομάδα η αποχή των εξεταστών διπλωμάτων οδήγησης, με αποτέλεσμα χιλιάδες υποψήφιοι να βρίσκονται στον «πάγο», παρ’ ότι οι εκπαιδευτές καταθέτουν κανονικά τα έγγραφά τους. Για το ζήτημα αυτό καθώς και τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών στα διπλώματα μιλά στο CNN Greece ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος 

Αναφορικά με την διεξαγωγή των εξετάσεων, όπως σημειώνει ο κ. Ζωγράφος, δεν θα γίνουν ούτε την επόμενη εβδομάδα, ωστόσο οι επίσημες ανακοινώσεις θα γίνουν αύριο Παρασκευή.
Αυτή τη στιγμή το πιο τρομακτικό είναι ότι δεν λένε στον κόσμο να μην προγραμματίζει εξετάσεις. Εμείς βγάλαμε ένα δελτίο Τύπου και είπαμε, “βρε παιδιά εφόσον προγραμματίζετε τις εξετάσεις εξασφαλίστε τουλάχιστον ότι θα γίνουν”. Πηγαίνουν οι εκπαιδευτές στις αφετηρίες μαζί με τους μαθητές και περιμένουν να έρθουν οι εξεταστές και δεν έρχονται. Πρόκειται για μια απαξίωση της αξιοπρέπειας και του υποψηφίου μαθητή αλλά και του εκπαιδευτή. Αυτό είναι το κυρίαρχο ζήτημα. Οι εξεταστές τελούν σε μια μορφή αποχής άρα λοιπόν δεν μπορούν να γίνουν εξετάσεις ούτε αυτή τη βδομάδα και πιστεύω πιθανόν ούτε και την επόμενη.
Ο υπουργός ήδη έχει υποσχεθεί ότι αρχές του Νοέμβρη θα καταθέσει το νέο σύστημα εξέτασης στη Βουλή και παράλληλα θα τους δώσει το αντίστοιχο επίδομα το οποίο παίρνανε μέχρι τώρα σαν αποζημίωση για τις εξετάσεις. Περιμένουμε να βγει λευκός καπνός από το υπουργείο!
Αναφορικά με τους λόγους της αποχής των εξεταστών, όπως εξηγεί ο κ. Ζωγράφος:
Απεργούν διότι το κράτος δεν τους δίνει ένα επίδομα πρόσθετο εργασίας σε σχέση με την αξιολόγηση των οδηγών. Αυτό το επίδομα έχει καταργηθεί βάσει μνημονίου και δεν μπορεί να υπάρχει κάποιος κωδικός για να μπορέσουν να τον πάρουν πίσω. Για αυτό απέχουν και ζητούν να δοθεί κάποιο αντίστοιχο κονδύλι για να μπορέσουν να συνεχίσουν το έργο των εξετάσεων. Πρόκειται για ένα ειδικό έργο που κάνουν εξεταστές.
Αναφορικά με τις αλλαγές που προωθεί ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, για την εξέταση του υποψήφιοι οδηγού χωρίς τον εκπαιδευτή και με έναν μόνο εξεταστή, στη θέση του συνοδηγού, αναφέρει πως “το νομοσχέδιο του υπουργείου είναι στη σωστή κατεύθυνση. Δηλαδή το ότι αυτή τη στιγμή βγαίνει ο εκπαιδευτής από το αυτοκίνητο και στην ουσία η εξέταση γίνεται μόνο με τον εξεταστή είναι καταρχήν ένα θετικό βήμα. Μόνο που είναι μετέωρο εφόσον δεν προδιαγράφει τις δεξιότητες και πιστοποιήσεις του σώματος εξεταστών!
Όπως επισημαίνει το ζήτημα που προκύπτει είναι το «ποιοι θα είναι οι εξεταστές; Θα είναι οι ίδιοι που είναι σήμερα; Θα είναι οι εξεταστές που δεν έχουν καμία εξειδίκευση και καμία σχέση με την κοινωνία της πληροφορίας και την εκπαίδευση;  Ή θα είναι ένα νέο σώμα εξεταστών το οποίο θα έχει στο προσκήνιο την εκπαιδευτική διαδικασία και θα μπορεί μέσα από εκεί να αξιολογήσει με συνέπεια τον κάθε μαθητή”;
Οι πρόταση που έχει κάνει ο Σύλλογος προς την διοίκηση του υπουργείου είναι να γίνεται η αξιολόγηση του κάθε μαθητή με την μορφή του τσεκ απ, δηλαδή 54 θεματικές ενότητες στις οποίες αξιολογείται ο εξεταζόμενος με διαφορετικό πολλαπλασιαστή και στο τέλος να προκύπτει ένας αλγόριθμος ο οποίος θα αξιολογεί εάν αυτός ο μαθητής μπορεί να βγει στο δρόμο ή όχι.
«Την αναλύσαμε στον υπουργό αυτή τη στιγμή όμως ο κ. Σπίρτζης κάνει μόνο το πρώτο κομμάτι. Δηλαδή βγάζει τον εκπαιδευτή από το αυτοκίνητο. Είναι ένα βήμα, δειλό αλλά καλό. Αν κάνει και το επόμενο, δηλαδή ένα σώμα εξεταστών που θα είναι όντως σώμα εξεταστών και όχι σώμα υπαλλήλων που δεν έχουν τι άλλο να κάνουν, τότε έχει πετύχει το 80%».
Στην ερώτηση γιατί θεωρεί πως είναι καλό βήμα ο δάσκαλος να μην βρίσκεται στο αυτοκίνητο, απαντά:
«Για τον απλούστατο λόγο ότι εμείς δεν έχουμε σχέση με την εξέταση αλλά με την εκπαίδευση. Το ότι μας έχουν εμπλέξει στην εξέταση είναι επειδή το υπουργείο Μεταφορών και οι Περιφέρειες δεν έχουν την δυνατότητα να προγραμματίσουν και να εκτελέσουν εξετάσεις.
Και λένε “φέρτε εσείς δάσκαλοι τα αυτοκίνητά σας, βρείτε μου και άτομα για να κάνουν τις εξετάσεις”. Δεν είναι έτσι. Αν θέλει το υπουργείο, εμείς έχουμε προτείνει τις εξετάσεις να τις αναλάβουμε εμείς και οι εξετάσεις να αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το υπουργείο όμως δεν θέλει. Με αυτόν τον τρόπο μας έχουν κάνει ομήρους. Δηλαδή οι εκπαιδευτές οδήγησης είναι όμηροι του υπουργείου Μεταφορών και της Περιφέρειας. Οι φροντιστές που διδάσκουν τα παιδιά για τις Πανελλήνιες, πηγαίνουν στις εξετάσεις μαζί με τον μαθητή;
Θεωρούμε ότι το δίπλωμα οδήγησης με την μορφή που είναι τώρα είναι ξεπερασμένο. Έχουμε καταθέσει πρόταση για το δίπλωμα κινητικότητας το οποίο θα έχει να κάνει με την επάρκεια ενός ατόμου να χρησιμοποιεί το δρόμο από το δημοτικό, το γυμνάσιο, το λύκειο. Ως πεζός, ως ποδηλάτης, ως οδηγός μηχανοκίνητου οχήματος».
Ηλικιωμένοι οδηγοί
Στη σημαντική αλλαγή που προβλέπει ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί θα πρέπει να δώσουν ξανά εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης μόλις συμπληρώσουν το 74ο έτος της ηλικίας τους και μάλιστα να επαναλαμβάνουν την διαδικασία κάθε τρία χρόνια ο κ. Ζωγράφος εξηγεί πως
Η διαδικασία που έχει δημιουργήσει το υπουργείο δεν έχει επιστημονική βάση και αυτό το οποίο θα μπορούσε να κάνει είναι ένα απλό πράγμα που προτείναμε. Δηλαδή μια επικαιροποίηση γνώσεων των οδηγών από τα 60 και μετά. Δηλαδή να γίνεται ένας έλεγχος των δεξιοτήτων των οδηγών και παράλληλα, εφόσον χρειάζεται, να γίνεται αξιολόγηση, με χρήματα που δεν θα πληρώνει ο συνταξιούχος.
Μάλιστα, ο Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης προτείνει την δημιουργία ενός Ταμείου Κινητικότητας από όπου θα μπορούν όλοι όσοι θα πρέπει να επανεξεταστούν ή να επιμορφωθούν, να παίρνουνε τα χρήματα.
«Εμείς και ως Πανελλήνιος Σύλλογος έχουμε πει στις ομάδες συνταξιούχων ότι δωρεάν θα κάνουμε μια επικαιροποίηση γνώσεων για όποιον ηλικιωμένο θα έχει ανάγκη, δωρεάν». 
«Τον υπουργό αυτή τη στιγμή τον ενδιαφέρει άμεσα να λύσει το θέμα των εξετάσεων. Το θέμα των 74αρηδων αλλά και των 55άρηδων οδηγών λεωφορείου έχει παγώσει διότι οι διαδικασίες επιλογής των εξεταστών έχουν βραχυκυκλώσει», καταλήγει ο κ. Ζωγράφος

............................................

Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018

Π.Σ.Ε.Ο. Συνέντευξη του προέδρου Άρη Ζωγράφου στον 104,6FM

Π.Σ.Ε.Ο. Συνέντευξη του προέδρου Άρη Ζωγράφου στον 104,6FM 



Τις θέσεις του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης (Π.Σ.Ε.Ο.) για τους 74ρηδες και για την δια βίου κατάρτιση όσων χρησιμοποιούν τον δρόμο, παρουσίασε σε συνέντευξη στον 104,6FM ο πρόεδρος του Δ.Σ. Άρης Ζωγράφος  
Κοινός παρονομαστής η ασφαλής κινητικότητα! “…Νομίζουμε ότι η ελευθερία κίνησης και η κινητικότητα ως σημείο αναφοράς, αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για την ανθρώπινη ευεξία διαμορφώνουν το προσδόκιμο ζωής και ως εκ τούτου πρέπει να προσεγγίσουμε το θέμα με άλλη υπερβατική οπτική..!”

Ακούστε όλη την συνέντευξη του προέδρου στον 104,6FM




Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2018

74ρων χρονών. Ανανέωση διπλώματος, αλλά πώς;

Αθήνα,  10.09.2018
Αρ. Πρωτοκόλλου: 044-2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Εξετάσεις πορείας για τους 74άρηδες που ανανεώνουν το δίπλωμα οδήγησης τους!
ΝΑΙ στην επικαιροποίηση και την αξιολόγηση οδηγητικής επάρκειας! ΟΧΙ σε εξετάσεις με τις προδιαγραφές της υ.α.50984/7947/2013,  οι οποίες δεν μπορούν να συνεισφέρουν τίποτα στην επάρκεια ενός ηλικιωμένου οδηγού!
Με ανάμεικτα συναισθήματα πληροφορηθήκαμε την διαδικασία ανανέωσης διπλώματος οδήγησης για τους άνω των 74 χρονών οδηγούς.
Θεωρούμε ότι η διαδικασία που επιλέχτηκε είναι πρόχειρη, είναι ήδη απαξιωμένη από την κοινωνία και βρίσκεται σε διαδικασία απόσυρσης,  ενώ δεν μπορεί να δώσει πειστικά αποτελέσματα.
Ξεκινώντας από μια αυθαίρετη παραδοχή ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί είναι πιο επικίνδυνοι, σε αντίθεση με τα  στατιστικά δεδομένα και τις έρευνες, υποβάλλονται σε εξέταση προσόντων και συμπεριφοράς αρχικής χορήγησης!  
Νομίζουμε ότι η ελευθερία κίνησης και η κινητικότητα ως σημείο αναφοράς, αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για την ανθρώπινη ευεξία, διαμορφώνουν το προσδόκιμο ζωής και ως εκ τούτου πρέπει να προσεγγίσουμε το θέμα με εντελώς διαφορετική οπτική, εφόσον αναλύσουμε τις πραγματικές ανάγκες των ηλικιωμένων οδηγών.
Θεωρούμε ότι η Διεπιστημονική θεώρηση του θέματος και η διαμόρφωση σύγχρονων πρωτοκόλλων εκτίμησης της ικανότητας οδήγησης των ηλικιωμένων, καθώς και των ατόμων με ειδικές παθήσεις, σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης θα μπορέσει να δώσει απάντηση στο παραπάνω ζήτημα!
Πιστεύουμε ότι η πρόταση του συλλόγου μας, στην οποία περιγράφεται η διαδικασία θεσμοθέτησης του Διπλώματος Κινητικότητας και η δια βίου κατάρτιση για κάθε ομάδα τακτικών οδηγών, μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για μια ολιστική λύση στην πιστοποίηση της επάρκειας ενός οδηγού καθόλη την διάρκεια της συμμετοχής του στην ΚτΚ.
Επικουρικά θα μπορούσε να αποσυμφορηθεί η διαμορφωμένη κατάσταση, με επαναληπτικά μαθήματα από ΚΕ.Θ.Ε.Υ.Ο. τα οποία θα εξελιχθούν σε Κέντρα Εκπαίδευσης Κινητικότητας, που θα περιλαμβάνουν:
·       Επικαιροποίηση κανόνων κυκλοφορίας και
·       Αξιολόγηση αντιληπτικοκινητικών δεξιοτήτων.

Με την ολοκλήρωση της παραπάνω διαδικασίας, θα χορηγείται πιστοποιητικό επιτυχίας και μαζί με τις ιατρικές εξετάσεις θα ανανεώνεται το δίπλωμά τους.

Επίσης, θεωρούμε ότι στις εποχές ένδειας και οικονομικής κρίσης που ζούμε, η δια βίου μάθηση και οι επιμέρους αξιολογήσεις των χρηστών του δρόμου, ΔΕΝ πρέπει να αποτελούν μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση για τους ηλικιωμένους, αλλά  να  χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Εκπαίδευσης Κινητικότητας.
Τέλος,  θεωρούμε επιβεβλημένη την μη εφαρμογή της συμπλήρωση και τροποποίηση της υπ’ αριθμ. πρωτ. 50984/7947/22-11-2013 (Β΄3056) υπουργικής απόφασης και καλούμε τον υπουργό να ξεκινήσει μια διαβούλευση, σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο,  με τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο που αφενός θα διασφαλίζει με τον πιο σύγχρονο τρόπο την ικανότητα οδήγησης για τους ηλικιωμένους και αφετέρου, δεν θα φέρνει την κοινωνία αντιμέτωπη με τετελεσμένα και οικονομικές επιβαρύνσεις.

Με τιμή για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος
Άρης Ζωγράφος
Ο  Γ. Γραμματέας
Λευτέρης Μιχελάκης

Τετάρτη 14 Μαρτίου 2018

Νέος Κ.Ο.Κ. | 11 Ενστάσεις και ένα Μήπως;

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΟΔΗΓΗΣΗΣ & ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΣΕΟ)
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ακούμε από τα  ΜΜΕ για σημαντικές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, και έχουμε μείνει με την απορία και τα γιατί!
1. Αρχικά προωθείται στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση ένα σχέδιο νόμου, το οποίο δεν τέθηκε πρώτα σε δημόσια διαβούλευση
2. Η Τροποποίηση του ΚΟΚ  είναι στην ουσία ένα περιορισμένο face lift χωρίς να αγγίζει δομικά στοιχεία του νόμου 2696/1999..!
3. Οι αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αφορούν όλη την κοινωνία, αλλά το συγκεκριμένο σχέδιο δεν αγγίζει καν το ζήτημα της μη μηχανοκίνητης κινητικότητας
4. Βασικές διατάξεις για το μέλλον της κινητικότητας, η οποία είναι πλέον εδώ, δεν υπάρχουν
5. Η θεσμοθέτηση του Διπλώματος Κινητικότητας και η εκπαίδευση προς τούτο, ως υποχρεωτικό μάθημα σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία παραμένει ζητούμενο
6. Η πρόταση για μείωση του ορίου ταχύτητας σε 30 km/h στο τοπικό δίκτυο και 40 km/h στους  συλλεκτήριους δρόμους παραμένει στα αζήτητα
7. Για τα πρόστιμα πάλι τα ίδια.  Δεν υπάρχει η επανένταξη του παραβάτη οδηγού στην ΚτΚ παρακολουθώντας μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής από πιστοποιημένα προς τούτο κέντρα.
8. Δεν καθορίζονται άξονες για την αξιολόγηση των ηλικιωμένων οδηγών. Ποιος θα αξιολογεί τους ηλικιωμένους οδηγούς και με ποια προσόντα;
9. Η απαίτηση για την αλλαγή της Περιοδικής Κατάρτισης ανά έτος και θεματική ενότητα παραμένει ζητούμενο για όλους τους επαγγελματίες οδηγούς
10. Η απαίτηση για ειδική κατάρτιση των οδηγών ΜΜΜ σε ειδικές συνθήκες περιβάλλοντος περνάει μόνο μέσα από ιατρικές εξετάσεις και όχι μέσα από έλεγχο των αντιληπτικοκινητικών δεξιοτήτων και χαρακτηριστικών που έχουμε προτείνει.
11. Οι σχολές για την πιστοποίηση μεταφοράς επικίνδυνων φορτίων, παραμένουν στην διαδικασία της στείρας νομοθεσίας απαλλαγής και όχι της ενεργητικής συμμετοχής του οδηγού στην ΚτΚ
ΚΑΙ
Τι θα γίνει με την αλλαγή του τρόπου εξέτασης και αξιολόγησης των υποψηφίων οδηγών; Ο Μάιος είναι προ των πυλών…  ΜΗΠΩΣ πάμε για ένα εξωραϊσμό του σημερινού άθλιου συστήματος  και όλα μέλι-γάλα;
Για το Δ.Σ.
Άρης Ζωγράφος, Πρόεδρος
Λευτέρης Μιχελάκης,  Γ. Γραμματέας

Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2018

Hilton 2018 Διεπιστημονικό Εργαστήριο για τον Δρόμο..!

 Hilton 2018 Διεπιστημονικό Εργαστήριο για τον Δρόμο..!  Διεπιστημονικό Εργαστήρι για την Κοινωνία της Κυκλοφορίας και την Οδική Ασφάλεια.
"Κοινωνία της Κυκλοφορίας - Διασταυρούμενες Ματιές"
Πειραματικοί ψηλαφισμοί για την ένταξη των παιδιών μας στην ΚτΚ...
Hilton 7, 8 Ιανουαρίου 2018

Εγγραφές: 

Εγγραφές:
https://goo.gl/forms/bfPERe5a3Kx0wcVc2


as

Hilton 2018

Athens Hilton Hotel  2018
3ο Διεπιστημονικό Εργαστήριο για την ΚτΚ και τον Δρόμο!

Εγγραφές

Η Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια

Η Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια στο Ωρολόγιο πρόγραμμα των  Σχολειών
Λαμβάνοντας υπόψη το υπ’ αρίθμ. οικ.62752/7832/22-10-2016 (με αρ. πρ. εισ.
ΥΠΠΕΘ 165789/6-10-2016) αίτημα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με τίτλο: «Ανάπτυξη Εθνικού Προγράμματος Κυκλοφοριακής Αγωγής και Οδικής Ασφάλειας», το υπ’ αρίθμ. οικ.59320/17-10-2017 ομότιτλο έγγραφο της αυτής Υπηρεσίας και το υπ’ αριθμ. 31396/24-02-2017 (πράξη 7/16-02-2017 ΙΕΠ) έγγραφο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής με τίτλο: Γνωμοδότηση σχετικά με την εκπαιδευτική πρόταση του Τμήματος Οδικής Ασφάλειας και Κανόνων Κυκλοφορίας της Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με τίτλο: «Ανάπτυξη εθνικού προγράμματος κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας», σας ενημερώνουμε ότι, εισάγεται η θεματική ενότητα «Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια» στο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων της χώρας για το σχολικό έτος 2017-2018.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την εγκύκλιο:
Διδακτικές ώρες της θεματικής ενότητας ανά Τάξη
Η διδασκαλία της θεματικής ενότητας θα πραγματοποιηθεί με ένταξή της στο Ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων της Χώρας ως ακολούθως:
Α ́ Δημοτικού 
α) Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1ώρα την εβδομάδα για το τρίτο (Γ’) τρίμηνο του σχολικού έτους.
Β ́ Δημοτικού
Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1 ώρα την εβδομάδα κατά την διάρκεια όλου του σχολικού έτους.
Γ’ Δημοτικού
Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1 ώρα την εβδομάδα για το τρίτο (Γ’) τρίμηνο του σχολικού έτους
Δ’ Δημοτικού
Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1 ώρα την εβδομάδα για ένα τρίμηνο του σχολικού έτους κατά την κρίση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού που διδάσκει το μάθημα της Ευέλικτης ζώνης .
Ε’ και Στ ́ Δημοτικού
Διάχυση της θεματικής ενότητας σε άλλα διδακτικά αντικείμενα όπως Γλώσσα, Φυσικά, Τ.Π.Ε., Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή σε ενότητες συναφείς, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού, με την Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια. Η ένταξη θα πραγματοποιείται με απόφαση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού έως 10 ώρες ανά έτος.
Εκπαιδευτικό υλικό
Εκπαιδευτικό υλικό προς αξιοποίηση στη Θεματική ενότητα δύναται να θεωρηθεί το υλικό που προτείνεται από το Τμήμα Οδικής Ασφάλειας και Κανόνων Κυκλοφορίας της Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και έχει λάβει παιδαγωγική καταλληλότητα από το ΥΠΠΕΘ (Φ.14/ΕΑ/31396/34988/Δ1/2-3-2017).
Το σχετικό εκπαιδευτικό υλικό θα χρησιμοποιήσουν κατά την κρίση τους, οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν τα διδακτικά αντικείμενα της παραγράφου Α. Το παραπάνω υλικό παρέχεται στη διαδικτυακή πλατφόρμα “e-drive Academy” (http://edrive.yme.gov.gr/). Πολιτικής
Το υλικό αποτελείται από:
(α) ηλεκτρονικά διαδραστικά μαθήματα,
(β) ηλεκτρονικά βιβλία και φυλλάδια/ οδηγούς και
(γ) διαδραστικά παιχνίδια.
Πιο συγκεκριμένα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην διαδικτυακή πλατφόρμα περιλαμβάνονται:
1. Βιβλία και Συμβουλευτικοί Οδηγοί για:
(i) τους μαθητές/μαθήτριες Α’-Γ’ και Δ’-ΣΤ’ τάξης, με τίτλο: «ΟΔΙΚΕΣ μου Συμβουλές» και
(ii) τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, αντίστοιχα.
2. Εκπαιδευτικά μαθήματα για μαθητές και μαθήτριες Α’–Γ’ Δημοτικού, που αναφέρονται:
(i) στην πεζή μετακίνηση (Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο οδικό περιβάλλον ως πεζός/Κυκλοφορώ πεζός τη νύχτα),
(ii) στη χρήση ποδηλάτου (Μαθαίνω να ποδηλατώ με ασφάλεια/ σε κακοκαιρία),
(iii) στη μετακίνηση με τα ΜΜΜ, το σχολικό λεωφορείο ή το αυτοκίνητο (Περιμένοντας/ κυκλοφορώντας με τα ΜΜΜ, Μετακινούμαι με το σχολικό/ ως συνεπιβάτης σε ΙΧ αυτοκίνητο) και
(iv) στην οδική σήμανση (Κατανοώ τα ηχητικά και οπτικά σχήματα και τα πλάνα στάσεων).
3. Εκπαιδευτικά μαθήματα για μαθητές και μαθήτριες Δ’-ΣΤ’ Δημοτικού, που αναφέρονται:
(i) στην πεζή μετακίνηση (Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο οδικό περιβάλλον ως πεζός, Επαρχιακό περιβάλλον και αντιμετώπιση ειδικών περιπτώσεων),
(ii) στη χρήση ποδηλάτου (Κυκλοφορώ με ποδήλατο/ τη νύχτα/ με κακοκαιρία),
(iii) στη μετακίνηση με τα ΜΜΜ, το σχολικό λεωφορείο ή το αυτοκίνητο (Μετακίνηση με ΜΜΜ παιδιών ηλικίας κάτω των 12 ετών που ταξιδεύουν ασυνόδευτα, Περιμένοντας το τραμ, το μετρό, τον προαστιακό ή το λεωφορείο/ τρόλεϊ, Μετακίνηση επί οχήματος ΜΜΜ/ με το σχολικό).
4. Εκπαιδευτικά παιχνίδια για μαθητές και μαθήτριες Α-Γ’ τάξης Δημοτικού, που αναφέρονται:
(i) στην πεζή μετακίνηση (Περπατώ με ασφάλεια στην πόλη/ στην πόλη τη νύχτα) και
(ii) στη χρήση του ποδηλάτου (Κάνω ποδήλατο με ασφάλεια στο χωριό).
5. Εκπαιδευτικά παιχνίδια για μαθητές και μαθήτριες Δ’-ΣΤ’ τάξης Δημοτικού, που αναφέρονται:
(i) στην πεζή μετακίνηση (Περπατώ με ασφάλεια στην πόλη/ σε επαρχιακή πόλη/ στην πόλη τη νύχτα/ στο χωριό με χιόνι),
(ii) στη χρήση του ποδηλάτου (Κάνω ποδήλατο με ασφάλεια στην πόλη/ σε επαρχιακή πόλη/στο χωριό/ τη νύχτα),
(iii) στη μετακίνηση με τα ΜΜΜ, το αυτοκίνητο και το σχολικό λεωφορείο (Ασφαλής μετακίνηση με το τραμ/ με το ΙΧ στο χωριό/ με το σχολικό/ με το λεωφορείο).
Το ως άνω εκπαιδευτικό υλικό είναι παιδαγωγικά κατάλληλο και προσαρμοσμένο ανάλογα με την ηλικία των μαθητών και των μαθητριών. Ως προς το περιεχόμενο αναφέρεται σε μια σειρά ζητημάτων που συνδέονται με την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια με στόχο την πρόληψη των ατυχημάτων, μέσα από τη διαμόρφωση δεξιοτήτων για ασφαλείς μετακινήσεις πεζή, με ποδήλατο και με οχήματα. Επιπλέον, το υλικό αναφέρεται σε ζητήματα βιώσιμης κινητικότητας και οικολογικής μετακίνησης.
Το εκπαιδευτικό υλικό είναι δομημένο κατά τρόπο που επιτρέπει είτε την ανάπτυξη επιλεκτικά θεματικών ενοτήτων, είτε την εφαρμογή του συνόλου του υλικού. Για την υλοποίηση του υλικού για μαθητές και μαθήτριες, προτείνονται αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί οδηγοί.
Σε κάθε περίπτωση, η αξιοποίηση του υλικού μπορεί να γίνει κατά την κρίση των εκπαιδευτικών, με βάση τις ανάγκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών και των μαθητριών τους.
Επιμόρφωση
Προβλέπεται σταδιακή οργάνωση επιμορφωτικών παρεμβάσεων, σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Σύνδεση με το Εργαστήριο Πληροφορικής-κινητό εργαστήριο πληροφορικής της Σχολικής Μονάδας
Προβλέπεται  για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση, του ψηφιακού τμήματος του εκπαιδευτικού υλικού (διαδραστικά παιχνίδια, διαδραστικά βιβλία κτλ)., η χρήση του εργαστηρίου πληροφορικής, όπου αυτό είναι δυνατό και σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό του διδακτικού αντικειμένου Τ.Π.Ε.. Είναι δυνατή επίσης η χρήση του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού (διαδραστικά παιχνίδια, διαδραστικά βιβλία κτλ) και στο διδακτικό αντικείμενο των Τ.Π.Ε, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού.

Σάββατο 27 Μαΐου 2017

Εξετάσεις Υποψηφίων Οδηγών

Στο ίδιο έργο θεατές..!

Ας αναλογιστούμε λοιπόν, τι και ποιους εξυπηρετεί το σημερινό σύστημα εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών;
Περί Εξετάσεων. 10 Ερωτήσεις και κάποιες απαντήσεις..!
Ήρθε ο καιρός να βάλουμε το δάκτυλο επί τον τύπων των ήλων και να απαντήσουμε στα εξής:
- Γιατί γίνονται εξετάσεις;
- Αποτελούν οι εξετάσεις προϋπόθεση για όποια αντικειμενική και αξιόπιστη αξιολόγηση; 
- Πότε είναι παιδαγωγικά αποδεκτές (ως χρήσιμες ή ευεργετικές) οι εξετάσεις; 
- Πώς είναι παιδαγωγικά σωστό και κοινωνικά δίκαιο να γίνονται εξετάσεις;
- Ποιοι πιστοποιούνται να είναι εξεταστές και με ποιες διαδικασίες; 
- Γιατί έχουμε τόση σύγχυση και ίσως νιώθουμε αποστροφή για ένα τόσο αναγκαίο και χρήσιμο(...) από παιδαγωγική και κοινωνική άποψη θεσμό; 
- Πόσο μας κοστίζει αυτή η σύγχυση;
- Γιατί συντηρείται;
- Σε τι οφείλεται και ποιος τροφοδοτεί την σύγχυση;
- Ποιοι δεν θέλουν να αλλάξει το σημερινό κατάπτυστο σύστημα εξετάσεων; Γιατί;
Ο όρος εξετάσεις μπορεί να αναφέρεται σε ποικίλες δραστηριότητες ή καταστάσεις των ανθρώπων και το αποτέλεσμα των εξετάσεων ενδέχεται να ενδιαφέρει άμεσα ή έμμεσα τους εξεταζόμενους, τους εξεταστές ή όλη την κοινωνία, που παραγγέλλει τις εξετάσεις γεύεται τα αποτελέσματα και πληρώνει το λογαριασμό!
Και εφόσον δώσουμε τις όποιες απαντήσεις, ας αναλογιστούμε, τι εξυπηρετεί και ποιους το υπάρχον σύστημα εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών;
Aris Zografos
Απόσπασμα από την παρέμβαση στην δημόσια διαβούλευση του ΥΠΜΕ για τις Άδειες Οδήγησης

Παρασκευή 26 Μαΐου 2017

Το συνέδριο που περπάτησε μαζί με τα παιδιά στην πόλη.

1ο Διεθνές Διεπιστημονικό Συνέδριο με θέμα: Οδική Ασφάλεια για τα Παιδιά!
Το συνέδριο που περπάτησε μαζί με τα παιδιά στην πόλη. Γιατί ο δρόμος είναι δάσκαλος και σε ξεσηκώνει να ταξιδέψεις..! :)
Θέλουμε να ταξιδέψουμε. Θέλουμε να γνωρίσουμε την γειτονιά μας. Θέλουμε να γνωρίσουμε τον κόσμο. Θέλουμε να μάθουμε. Θέλουμε να αισθανόμαστε ασφαλείς..!
Θέλουμε πίσω τον χώρο που μας ανήκει..!

Η κοινωνία που δεν αγκαλιάζει τα παιδιά της είναι μια κοινωνία χωρίς μέλλον. Είναι μια γερασμένη κοινωνία!
Η κοινωνία της κυκλοφορίας ξεκινάει για τον Πανελλήνιο Σύλλογο από την γυναίκα, την έγκυο γυναίκα, και ακολουθεί την πορεία της ζωής, ελπίζοντας στις πόλεις των ανθρώπων!

Οι δρόμοι φέρνουν σε επικοινωνία τους ανθρώπους συνευρίσκονται και συνοδοιπορούν. Τα οχήματα συμμετέχουν τόσο, όσο και για ότι εξυπηρετούν αυτήν την ιδέα τον άνθρωπο.
Για 3 μέρες, από τις 19 έως και τις 21 Μαΐου, η καρδιά της εκπαίδευσης για την βιώσιμη κινητικότητα και την Οδική Ασφάλεια, χτυπούσε στη Θεσσαλονίκη, όπου και διεξήχθη με μεγάλη επιτυχία το 1ο Διεθνές Διεπιστημονικό Συνέδριο με Θέμα Οδική Ασφάλεια για τα Παιδιά.

Βρισκόμαστε στο μεταίχμιο ριζικών αλλαγών και ανακατατάξεων για τον κλάδο.

Τόσο για την εκπαιδευτική διαδικασία, την σύγχρονη αξιολόγηση των υποψηφίων οδηγών, όσο και για την θέσπιση του διπλώματος κινητικότητας, το οποίο φαντάζει τόσο κοντινό και γοητευτικό συνάμα όσο ποτέ!
Οι θέσεις του συλλόγου βρίσκονται στην αιχμή της επικαιρότητας για όλους τους εμπλεκομένους και αποτελούν σημείο αναφοράς σε κάθε επιμέρους προσέγγιση..!
Μια απίστευτη γνωσιακή βάση με τεκμηριωμένες προτάσεις και επιστημονικές αναλύσεις βρίσκονται στην διάθεση κάθε συνάδελφου αλλά και στην διάθεση όλων των εμπλεκομένων φορέων, επιστημόνων και νομοθετών.
Συνεχίζουμε στον απόηχο των στοίχων του ποιητή της Ρωμιοσύνης:

‘‘ …Τούτη είναι η ζωή μας
τούτο το μεγάλο, τίποτ’ άλλο
γέλα κλάψε, πες ό,τι θες
Το παιδί ζωή: ζωή
τίποτ’ άλλο!’

Ο Πρόεδρος του Συνεδρίου
Άρης Ζωγράφος
...................................................


Σάββατο 13 Μαΐου 2017

Χρησιμοποιούν και τα παιδιά μας τον δρόμο..!

Μην ξεχνάτε ποτέ! 
Χρησιμοποιούν και τα παιδιά μας τον δρόμο..!
Μια παρέμβαση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης για περιορισμό της ταχύτητας εντός κατοικημένης περιοχής στα 40 km/h.


40km/h στις κατοικημένες περιοχές


8-14 Μαΐου 2017


Δευτέρα 24 Απριλίου 2017

Ενημέρωση από τον Βουλευτή Γιώργο Ουρσουζίδη

Ενημέρωση από τον Βουλευτή και Πρόεδρο της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής Γιώργου Ουρσουζίδη σχετικά με:  "ΥΠΟΜΕΔΙ – ΥΠΟΙΚ – ΕΛΓΑ – ΕΡΓΟΣΗΜΟ"
22 Απριλίου 2017 στις 09:15
Εκπαίδευση και Αξιολόγηση Υποψηφίων Οδηγών Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών


Α.   Στο ΥΠΟΜΕΔΙ στις 20.4.2017 με τον αρμόδιο υφυπουργό Νίκο Μαυραγάνη και τα μέλη του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης & Κυκλοφοριακής Αγωγής κ.κ. Άρη Ζωγράφο, Θοδωρή Μπαρόγιωργα, Κώστα Αγαπητό και Γιώργο Βασιάκο,  καθώς και τον Βουλευτή Κοζάνης Δημητριάδη Μίμη.  Έγινε συζήτηση για προβλήματα που αφορούν:

1.   Στον τρόπο εκπαίδευσης των υποψήφιων οδηγών, αλλά και στην ανάγκη δημιουργίας Σώματος Εξεταστών Υποψήφιων Οδηγών.

2.   Στην αγωγή των παιδιών από μικρή ηλικία σε θέματα οδικού περιβάλλοντος και οδηγικής συμπεριφοράς από εκπαιδευτικούς, που έχουν κατάλληλα καταρτιστεί πάνω στο θέμα.

3.  Στην συμμετοχή του Υπουργείου στο προσεχές συνέδριο που θα διεξαχθεί στις 19-20-21 Μαΐου στη Θεσσαλονίκη, με θέμα: «Οδική Ασφάλεια για τα Παιδιά».

Τα παραπάνω θέματα ετέθησαν με ειλικρίνεια και σαφήνεια, από τα μέλη του συλλόγου, αναλύοντας τις χρόνιες παθογένειες του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψήφιων οδηγών, όπως και στον σημαντικότατο ρόλο της εκπαίδευσης των πολιτών από μικρή ηλικία σε θέματα Οδικής Ασφάλειας.
Ο κ. Μαυραγάνης, δήλωσε πως το υπουργείο μελετά προτάσεις τόσο για το θέμα της εκπαίδευσης, όσο και των εξεταστών, των υποψήφιων οδηγών. Προσανατολίζεται δε, στη δημιουργία Σώματος Εξεταστών, αρχικά από Δημοσίους Υπαλλήλους και στο μέλλον με την προσθήκη και ιδιωτών, ανάλογα με την πορεία του εγχειρήματος.
Σε ότι αφορά στην εκπαίδευση των οδηγών, αλλά και των εξεταστών, κρίνεται σκόπιμο, τόσο οι εκπαιδευτές, όσο και οι εξεταστές, να είναι κάτοχοι τίτλου σπουδών Ανώτερης ή και Ανώτατης εκπαίδευσης. Για το σκοπό αυτό σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, θα δημιουργηθούν άμεσα οι αντίστοιχες κατευθύνσεις στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Απ΄τη μεριά τους οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης & Κυκλοφοριακής Αγωγής, δήλωσαν έτοιμοι να ανταποκριθούν στο νέο ρόλο τους - αφού κατά τεκμήριο - θα αποτελεί και δικαίωση των θέσεων του Συλλόγου τους.
Όλα τα παραπάνω ζητήματα, ετέθησαν σε προηγούμενο χρονικό διάστημα, υπόψη της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής των Ελλήνων και ο πρόεδρός της κ. Ουρσουζίδης, το επιβεβαίωσε. Εστάλη ήδη στο ΥΠΟΜΕΔΙ, από το γραφείο του Προέδρου της Βουλής κ. Ν. Βούτση, το σχετικό τεύχος της επιτροπής, όπου εκτίθενται οι παραπάνω προτάσεις.
…………
Βέροια 22.4.2017
Ουρσουζίδης Ν. Γιώργος
Πρόεδρος Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής
Βουλευτής Ημαθίας του ΣΥΡΙΖΑ
...............

Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2016

Η Κοινωνία της Κυκλοφορίας: Διασταυρούμενες Ματιές..!

Διεπιστημονικό 3ήμερο Οδικής  Ασφάλειας..!
Από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης & Κυκλοφοριακής Αγωγής και Επιστημονικούς φορείς συνεργάτες! www.driving.org.gr

 

Η Κοινωνία της Κυκλοφορίας σήμερα και αύριο: Διασταυρούμενες Ματιές..!
Διανύουμε τον 247ο χρόνο αυτοκίνησης και η συσσώρευση οχημάτων στους ήδη παρωχημένους δρόμους, συνεχίζεται με αυξανόμενο ρυθμό. Με βάση τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία της μονομερούς ανάπτυξης, εκτιμάται ότι μέχρι το 2050 θα υπάρχουν 2,5 δισεκατομμύρια αυτοκίνητα στον κόσμο, δηλαδή 150 τοις εκατό αύξηση σε σχέση με το ένα δισεκατομμύριο που υπάρχει στους δρόμους σήμερα. Με τις εκπομπές CO2 να υπολογίζονται σήμερα σε 600 εκατομμύρια τόνους σε παγκόσμια κλίμακα, με το αυτοκίνητο να απαιτεί όλο και περισσότερο χώρο ο οποίος όχι μόνο δεν υπάρχει, αλλά είναι απαιτητός από τους πεζούς και τους ποδηλάτες.
Γίνεται αντιληπτό ότι οι μεταφορές και η κινητικότητα θα έχουν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του μελλοντικού τοπίου στις μεγαλουπόλεις αλλά και τα ημιαστικά κέντρα.
Σήμερα η κοινωνία απαιτεί λύσεις για τις μεγαλύτερες παγκόσμιες προκλήσεις οι οποίες ξεκινάνε από τους ενεργειακούς πόρους, την ποιότητα του αέρα στις πόλεις και την κλιματική αλλαγή, μέχρι και διαχρονικά προβλήματα όπως, τα Συστήματα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, την σύγχρονη οδήγηση με τα αυτοκίνητα του μέλλοντος, την οδική ασφάλεια και τις σύγχρονες υποδομές υποστήριξης. Η παραχώρηση του δημόσιου χώρου (δρόμων) στους πολίτες χρήστες, αποτελεί κεφαλαιώδες πολιτικό ζήτημα και στοίχημα για το μέλλον.
Η κοινωνία της Κυκλοφορίας σήμερα και αύριο. Διασταυρούμενες ματιές:
• Πως συνυπάρχουμε αρμονικά, Πεζοί, Μαμάδες, Ποδηλάτες, Οχήματα, ΑμΕΑ;
• Τι εκπαιδευτικό πλαίσιο θα δημιουργήσουμε για την Ημι-Αυτόνομη ή την Αυτόνομη οδήγηση;
• Τι δεξιότητες θα πρέπει να ενσωματώνουν οι εκπαιδευτές των χρηστών των δρόμων;
• Πότε και με ποιες μεθοδολογίες πρέπει να προετοιμάσουμε την νέα γενιά οδηγών για το αύριο;
• Τι μας επιφυλάσσει η επιστημονικοτεχνική συσσώρευση για το αύριο;
• Ποια είναι η παρέμβασή μας στα ΣΒΑΚ με ποια εκπαιδευτικά υλικά, εργαλεία και μεθόδους;
Οι Εκπαιδευτές Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, συνεχίζοντας τις δράσεις τους με άξονα την εκπαίδευση οδικής ασφάλειας σήμερα αλλά και αύριο, συνδιοργανώνουν με το Ε.Μ.Π. το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πανεπιστήμιο της Πάτρας, και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, συνεπικουρούμενοι από τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, τον Πανελλήνιο Σύλλογο Πτυχιούχων Μηχανικών Αυτοκινήτων και μαζικούς φορείς που δραστηριοποιούνται στον χώρο, το 2ο Διεπιστημονικό 3ήμερο για την Κοινωνία της Κυκλοφορίας και την Οδική Ασφάλεια, με τίτλο:
“Κοινωνία της Κυκλοφορίας σήμερα και αύριο: Διασταυρούμενες Ματιές”.
Το Διεπιστημονικό 3ήμερο θα διεξαχθεί στην Αθήνα 7,8 και 9 Ιανουάριου 2017 στο Ξενοδοχείο HILTON και αποτελεί την συνέχεια σειράς δράσεων που πραγματοποιούνται με αντικείμενο την ασφάλεια των χρηστών των οδοστρωμάτων στις σύγχρονες απαιτήσεις στην ΚτΚ
Στόχοι του 3ημέρου:
- Η παρουσίαση σύγχρονων προσεγγίσεων στην αυτοκίνηση
- Η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας, στην αξιοποίηση των σύγχρονων απαιτήσεων της ΚτΚ
- Η ενίσχυση της καινοτομίας στην εκπαίδευση που απαιτείται για το σύγχρονο και το αυριανό κυκλοφοριακό περιβάλλον.
- Οι Μεταγνωστικές δεξιότητες των χρηστών στην αυριανή κινητικότητα.
- Η πιστοποίηση επάρκειας για ένα πρώτο σώμα Εκπαιδευτών Ποδηλάτων
- Η ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας
- Ο γόνιμος προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος στις απαιτήσεις της ΚτΚ σήμερα και στο μέλλον.
Αθήνα 7-8-9 Ιανουαρίου 2017 | Ξενοδοχείο Hilton. Οι εγγραφές γίνονται εδώ:
………………………………
.........................................................................................................................................................