Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

Οι Πρακτικές Δοκιμασίες για την απόκτηση άδειας οδήγησης κατηγορίας: ΑΜ, Α1, Α2, Α


Οι Πρακτικές Δοκιμασίες για την απόκτηση άδειας οδήγησης  κατηγορίας: ΑΜ, Α1, Α2, Α


Για όλες τις δοκιμασίες που πραγματοποιούνται στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους τηρούνται οι διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), όπως χρήση δεικτών αλλαγής κατεύθυνσης, φώτων διασταύρωσης. Τα σφάλματα κατά την εκτέλεση των δοκιμασιών της Ομάδας Α που εμπίπτουν στην εφαρμογή των διατάξεων του Κ.Ο.Κ. δεν σημειώνονται ως σφάλματα και δεν αποτελούν λόγο απόρριψης του υποψηφίου.

1)    Έλεγχος οχήματος, χρήση κράνους και προστατευτικών
Γνώσεις επί των παρακάτω αναφερομένων συστημάτων, χειρισμός και διενέργεια ελέγχων για την οδική ασφάλεια στα: ελαστικά και κατάσταση αυτών, φρένα και κατάσταση αυτών, χειριστήρια και διακόπτες, ιμάντας ή αλυσίδα, λιπαντικά και λοιπά υγρά του δικύκλου (όπως στάθμη λαδιού, στάθμη υγρών φρένων, στάθμη υγρών μπαταρίας, στάθμη ψυκτικού υγρού), φώτα, δείκτες κατεύθυνσης και ηχητικό όργανο, καθρέπτες και νεκρές γωνίες, καθώς και των υποχρεωτικών εγγράφων οδηγού και οχήματος.
Επιπλέον, ο υποψήφιος πρέπει να γνωρίζει, τη χρήση και λειτουργία του εγκεκριμένου προστατευτικού κράνους κλειστού τύπου, να τo φορά σωστά, να το ασφαλίζει και να το απασφαλίζει σωστά, να το αφαιρεί με ευκολία και να έχει την προστατευτική ζελατίνα κατεβασμένη. Επίσης ο υποψήφιος σε όλη τη διάρκεια της εξέτασης θα πρέπει να φορά το προστατευτικό κράνος, το αντανακλαστικό γιλέκο, καθώς και προστατευτικό ρουχισμό και συγκεκριμένα επενδύτη (μπουφάν), παντελόνι, γάντια και μπότες μοτοσικλέτας.
Λόγοι απόρριψης είναι:
·         Η μη γνώση των απαραίτητων ελέγχων των βασικών συστημάτων της μοτοσικλέτας και των υποχρεωτικών εγγράφων οδηγού και οχήματος. Οι γνώσεις αυτές δεν απαιτείται να απαριθμούνται όλες από τον υποψήφιο αλλά αρκεί να απαντήσει σωστά σε τρείς (3) τουλάχιστον από τις τέσσερις (4) ερωτήσεις του εξεταστή.
·         Η μη σωστή χρήση του εγκεκριμένου προστατευτικού κράνους κλειστού τύπου
·         Η μη σωστή χρήση του αντανακλαστικού γιλέκου
·         Η μη χρήση ή η μη σωστή χρήση του προβλεπόμενου προστατευτικού ρουχισμού 
·         Η μη στερέωση του δικύκλου στο στήριγμα (πλαϊνό ή κεντρικό).
·         Η ανατροπή του δικύκλου.
2)   Κίνηση και ακινητοποίησή δικύκλου χωρίς λειτουργία κινητήρα
Το δίκυκλο στηρίζεται στο κεντρικό ή πλαϊνό στήριγμα. Ο υποψήφιος στέκεται δίπλα στο δίκυκλο, πιάνει το τιμόνι με τα δύο χέρια, κατεβάζει το δίκυκλο από το κεντρικό ή το πλαϊνό στήριγμα, βγάζει ταχύτητα και περπατάει περίπου 10 μέτρα μεταφέροντας το όχημα, χωρίς να λειτουργεί ο κινητήρας του και χωρίς να απαιτείται τα φώτα διασταύρωσης να είναι αναμμένα. Στο τέλος της δοκιμασίας τοποθετεί το δίκυκλο στο στήριγμα του.
Λόγοι απόρριψης είναι:
·   Η ανατροπή του δικύκλου.
·   Η κίνηση του δικύκλου με το πλαϊνό στήριγμα μη αναδιπλωμένο.
·   Η μη στήριξη του δικύκλου στο στήριγμα του.
3)   Ελικοειδής διαδρομή με μικρή ταχύτητα (slalom)
Ο υποψήφιος πρέπει να οδηγήσει το δίκυκλο με κατάλληλη ταχύτητα, ανάμεσα από επτά (7) κώνους τοποθετημένους σε σειρά ανά τέσσερα (4) μέτρα (διαδρομή slalom) στο μέσο μιας λωρίδας πλάτους έξι (6) μέτρων χωρίς να απαιτείται η χρήση δεικτών αλλαγής κατεύθυνσης. Στην περίπτωση εξέτασης των κατηγοριών ΑΜ και Α1 η παραπάνω απόσταση μεταξύ των κώνων περιορίζεται στα τρεισήμισι (3,5) μέτρα.
Λόγοι απόρριψης είναι:
·   Το πάτημα του ποδιού του υποψηφίου στο έδαφος.
·   Το μη κράτημα των ποδιών πάνω στα υποπόδια.
·   Το πάτημα των οριογραμμών της λωρίδας.
·   Η ανατροπή του δικύκλου.
·   Το άγγιγμα των κώνων.
4)   Κίνηση με μικρή ταχύτητα
Ο υποψήφιος πρέπει να οδηγήσει το δίκυκλο σε μια απόσταση εικοσιπέντε (25) μέτρων, σε οριζόντιο έδαφος, σε ευθεία πορεία εντός λωρίδας πλάτους σαράντα (40) εκατοστών. Η απόσταση αυτή πρέπει να διανυθεί σε χρόνο μεγαλύτερο των δεκαπέντε (15) δευτερολέπτων. Ο χρόνος αρχίζει με την είσοδο του εμπρόσθιου τροχού στη λωρίδα και τελειώνει με την έξοδο του ίδιου τροχού από τη λωρίδα αυτή. Ο χρόνος ελέγχεται με χρονόμετρο χειρός ή με ηλεκτρονικό χρονόμετρο που λαμβάνει ενδείξεις από επαφές στο έδαφος.  Η εκκίνηση γίνεται σε απόσταση  όχι μεγαλύτερη των τριών (3) μέτρων από την είσοδο στην αναφερόμενη λωρίδα.
Λόγοι απόρριψης είναι:
·   Το πάτημα του ποδιού του υποψηφίου στο έδαφος.
·   Το μη κράτημα των ποδιών πάνω στα υποπόδια.
·   Το πάτημα των οριογραμμών της λωρίδας.
·   Η ανατροπή του δικύκλου
·   Η κάλυψη της απόστασης σε χρόνο μικρότερο ή ίσο των 15 δευτερολέπτων.
5)   Επιτάχυνση οχήματος με αλλαγή ταχυτήτων
Ο υποψήφιος πρέπει να διανύσει με το δίκυκλο μια απόσταση πενήντα (50) μέτρων σε οριζόντιο έδαφος και επιταχύνοντας σε όλο το μήκος της ειδικής λωρίδας, κινούμενος με ταχύτητα τουλάχιστον 30 km/h με δεύτερη ή τρίτη σχέση μετάδοσης σε ευθεία πορεία και εντός λωρίδας πλάτους σαράντα (40) εκατοστών. Η εκκίνηση γίνεται σε απόσταση όχι μεγαλύτερη των τριών (3) μέτρων από την είσοδο στην αναφερόμενη λωρίδα.
Λόγοι απόρριψης είναι:
·   Η μη αλλαγή μιας τουλάχιστον ταχύτητας εντός της ειδικής λωρίδας.
·   Η μη επιτάχυνση σε όλο το μήκος της ειδικής λωρίδας.
·   Το πάτημα των οριογραμμών της λωρίδας.
·   Η ανατροπή του δικύκλου.
·   Το πάτημα του ποδιού του υποψηφίου στο έδαφος.
·   Το μη κράτημα των ποδιών πάνω στα υποπόδια.
6)   Κίνηση με αποφυγή εμποδίου (εκτός της κατηγορίας ΑΜ)
Ο υποψήφιος πρέπει να διανύσει με το δίκυκλο εντός ειδικής λωρίδας, κλίσης έως 2%, πλάτους δύο (2) μέτρωνμια απόσταση πενήντα πέντε (55) μέτρων και επιταχύνοντας σε όλο το μήκος της και σε χρόνο μικρότερο τωνοκτώ (8) δευτερολέπτων για την κατηγορία Α1 και μια απόσταση σαράντα (40) μέτρων και σε χρόνο μικρότερο των πέντε (5) δευτερολέπτων αντίστοιχα, για τις κατηγορίες Α2 και Α. Επιτρέπεται δεύτερη προσπάθεια για την επίτευξη των παραπάνω.
Εξερχόμενος από την παραπάνω λωρίδα, αποφεύγει ένα σταθερό εμπόδιο πλάτους δύο (2) μέτρων,οριοθετούμενο από κώνους, το οποίο βρίσκεται σε απόσταση επτά (7) μέτρων και αξονικά με την λωρίδα αυτή, από δεξιά ή από αριστερά. Στη συνέχεια και σε απόσταση επτά (7) μέτρων, εισέρχεται σε μία άλλη ειδική λωρίδα αρχικού πλάτους τεσσάρων (4) μέτρων, η οποία βρίσκεται αξονικά με την πρώτη και καταλήγει σε πλάτος δύο (2) μέτρων μετά από απόσταση επτά (7) μέτρων. Η εκκίνηση γίνεται στην αρχή της ειδικής λωρίδας των πενήντα πέντε (55) ή σαράντα (40) μέτρων αντίστοιχα και η δοκιμασία ολοκληρώνεται μετά την έξοδο του δικύκλου από τη δεύτερη ειδική λωρίδα δέκα (10) μέτρων.
Λόγοι απόρριψης είναι:
·   Το πάτημα των οριογραμμών των λωρίδων.
·   Η ανατροπή του δικύκλου.
·   Το πάτημα του ποδιού του υποψηφίου στο έδαφος.
·   Το μη κράτημα των ποδιών πάνω στα υποπόδια.
·   Υπέρβαση του χρόνου κίνησης εντός της ειδικής λωρίδας των πενήντα πέντε (55) ή σαράντα (40) σε χρόνο μεγαλύτερο των οκτώ (8) ή πέντε (5) δευτερολέπτων κατά περίπτωση.
·   Το άγγιγμα του εμποδίου.
7)   Πέδηση εκτάκτου ανάγκης (εκτός της κατηγορίας ΑΜ)
Ο υποψήφιος πρέπει να διανύσει με το δίκυκλο εντός ειδικής λωρίδας, κλίσης έως 2%, πλάτους δύο (2) μέτρωνμια απόσταση πενήντα πέντε (55) μέτρων και επιταχύνοντας σε όλο το μήκος της και σε χρόνο μικρότερο τωνοκτώ (8) δευτερολέπτων για την κατηγορία Α1 και μια απόσταση σαράντα (40) μέτρων και σε χρόνο μικρότερο των πέντε (5) δευτερολέπτων αντίστοιχα, για τις κατηγορίες Α2 και Α. Επιτρέπεται δεύτερη προσπάθεια για την επίτευξη των παραπάνω. 
Μετά την έξοδο από την λωρίδα των πενήντα πέντε (55) μέτρων ή των σαράντα (40) μέτρων, πρέπει να φρενάρει και να ακινητοποιήσει το δίκυκλο μετά από απόσταση δεκαοκτώ (18) μέτρων για την κατηγορία Α1και δεκαπέντε (15) μέτρων για τις κατηγορίες Α2 και Α.
Λόγοι απόρριψης είναι:
·   Το πάτημα των οριογραμμών της λωρίδας.
·   Η ανατροπή του δικύκλου.
·   Το πάτημα του ποδιού του υποψηφίου στο έδαφος.
·   Το μη κράτημα των ποδιών πάνω στα υποπόδια.
·   Υπέρβαση του χρόνου κίνησης εντός της ειδικής λωρίδας των πενήντα πέντε (55) ή σαράντα (40) σε χρόνο μεγαλύτερο των οκτώ (8) ή πέντε (5) δευτερολέπτων κατά περίπτωση.
·   Μη ακινητοποίηση του δικύκλου μετά από απόσταση δεκαοκτώ (18) και δεκαπέντε (15) μέτρων κατά περίπτωση.
8) Ακινητοποίηση, στάθμευση οχήματος και ασφαλής απομάκρυνση από αυτό
Ο υποψήφιος πρέπει να ακινητοποιήσει το δίκυκλο στη θέση στάθμευσης χρησιμοποιώντας τον κατάλληλο δείκτη αλλαγής κατεύθυνσης, μετά να σβήσει τον κινητήρα (όχι από τον διακόπτη έκτακτης ανάγκης), να θέσει την 1ησχέση μετάδοσης στο κιβώτιο ταχυτήτων, να εκτείνει το πλάγιο στήριγμα, να αφαιρέσει τα κλειδιά από τον κεντρικό διακόπτη, να κατέβει από το δίκυκλο, και αφού βεβαιωθεί ότι το όχημα είναι σταθμευμένο, να απομακρυνθεί με ασφάλεια από αυτό.
Λόγοι απόρριψης είναι η μη ορθή εκτέλεση οποιασδήποτε από τις παραπάνω ενέργειες. 



.............................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια: