Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

Ὥσπερ λίθοι τε καὶ πλίνθοι καὶ ξύλα καὶ κέραμος ἀτάκτως μὲν ἐρριμμένα οὐδὲν χρήσιμά ἐστιν.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Λίθοι και πλίνθοι και ξύλα και κέραμοι ατάκτως ερριμμένα 
Βρισκόμαστε δυστυχώς και πάλι, στο ίδιο έργο  θεατές. Εκπαίδευση(;) και ενημέρωση για την οδική ασφάλεια θα παράξουν σε κάθε περιφέρεια της Ελλάδας,  κάποιοι αυτοαποκαλούμενοι φορείς - εκπαιδευτές(;) οδικής συμπεριφοράς  και οδικής ασφάλειας, οι οποίοι, προτίθενται να  οργανώσουν σε ομάδες χρηστών αλλά και σε σχολεία,  εκδηλώσεις και δράσεις αμφιβόλου αποτελέσματος, με υψηλό κόστος το οποίο καλείται να πληρώσει ο φορολογούμενος πολίτης, με την επιχορήγηση τους από τις περιφέρειες.
Ο λόγος για τα γνωστά πλέον «Ινστιτούτα» τις περιβόητες ΜΚΟ.
Ο στόχος; Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, με το αζημίωτο βέβαια, με προγράμματα που επινόησαν και που το παιδαγωγικό Ινστιτούτο επιτρέπει(!)  την τέλεσή τους.
Το οικονομικό κόστος των προγραμμάτων που καταθέτουν ανά  Περιφέρεια ποικίλει, αλλά η μεθοδολογία και τα μέσα επίτευξης ακριβώς τα ίδια. Αντιγραφή – Επικόλληση, ισοπεδώνοντας κάθε λογική στοχοποιημένης κατάρτισης που απαιτείται ανά χώρο.
Παρατήρηση πρώτη.
Πόσοι από τους εμπλεκόμενους καταλαβαίνουν ότι, η οδική ασφάλεια είναι μέγιστο εθνικό θέμα και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται;  Οι 4  νεκροί στους δρόμους και οι 60 τραυματίες που θρηνούμε  κάθε ημέρα,  έχουν ΚΑΙ Όνομα ΚΑΙ Επώνυμο.
Παρατήρηση δεύτερη.
Γιατί μπορεί να αυτοσχεδιάζει ο καθένας πάνω σ' αυτό το κορυφαίο  εθνικό θέμα και να ζητά και αποζημίωση;
Παρατήρηση τρίτη.
Πως επιτρέπει η πολιτεία και κάθε υπεύθυνος - αρμόδιος την τέλεση τέτοιων δράσεων,  ιδιαίτερα όταν απευθύνονται στα νέα παιδιά, δηλαδή  στις ποιο ευάλωτες ομάδες χρηστών του οδικού δικτύου; Ποιος μπορεί να  παίζει με το μέλλον της χώρας μας;
Παρατήρηση τέταρτη.
Στον τομέα της δημόσια υγείας, στην προστασία της ανθρώπινης ζωής, δικαιούται να αυτοσχεδιάσει κανείς;
Διαπίστωση.
Στη χώρα της «φαιδράς πορτοκαλέας», ο καθένας μπορεί να δηλώνει ότι  θέλει, να πράττει ότι θέλει, να απαιτεί ότι θέλει, επειδή δήλωσε ειδήμων,  και οι άλλοι θα πρέπει να υπακούν και να ικανοποιούν τις απαιτήσεις του, ακόμα και τις οικονομικές που αυτός καθορίζει.

Ως Πανελλήνιος Σύλλογος  Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής  Αγωγής, εμείς που δεν αυτοχρηστήκαμε εκπαιδευτές, αλλά μας έχρησε η  πολιτεία  με την σχετική νομοθεσία, αφού ολοκληρώσαμε δύο κύκλους  εκπαίδευσης και πολλαπλές εξετάσεις, μας ανετέθει το έργο της εκπαίδευσης των χρηστών των οδοστρωμάτων.
Για εμάς που απαραίτητη προϋπόθεση και πυλώνας της δουλειάς μας είναι η γνώση της κυκλοφοριακής συμπεριφοράς, σας δηλώνουμε ευθαρσώς ότι, οι παραπάνω προτεινόμενες δράσεις είναι σαν να ρίχνονται βότσαλα στην θάλασσα! Εάν δεν υπάρξει ένα ολιστικό πανελλαδικό πρόγραμμα και μια ενιαία γνωσιακή βάση αναφοράς, αν δεν στηριχτεί μια τέτοια προσπάθεια στους καθ' ύλην και  καθ΄έργο υπεύθυνους που έχει πιστοποιήσει η πολιτεία, κανένα θετικό  αποτέλεσμα δεν θα έχουμε.

Θεωρούμε ότι, στις οποιεσδήποτε δράσεις οι οποίες αφορούν σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα πρέπει να κυριαρχεί η διαφάνεια και ένας συνολικός –επιστημονικά τεκμηριωμένος– σχεδιασμός για, την εκπαίδευση, την  ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών, όσο και την δια βίου μάθηση των χρηστών της οδού.
Σήμερα με την φτωχοποίηση και την βαρβαρότητα που έχει δημιουργήσει η έντονη οικονομική κρίση, η αποτίμηση της αποτελεσματικότητας των δράσεων σε σχέση με τη χρηματοδότηση που απαίτησαν οι οποιοιδήποτε, πρέπει να είναι εκ των ουκ άνευ απαιτητή. Η αποτίμηση αυτή θα πρέπει να γίνεται και από τις τοπικές κοινωνίες και βάσει Ευρωπαϊκών Οδηγιών και Βέλτιστων Πρακτικών. (http://www.cast-project.eu/).

Σ' αυτή την κατεύθυνση εμείς ως εκπαιδευτές οδήγησης και κυκλοφοριακής  αγωγής, είμαστε έτοιμοι «από καιρό» να συμβάλουμε με όλες μας τις  δυνάμεις, τις γνώσεις  και την εμπειρία που έχουμε αποκτήσει, σε όλη αυτή τη διαδρομή, εκπαιδεύοντας όλους εσάς, μέσα στις ποιο αντίξοες συνθήκες,  στην ώσμωση της συνεργασίας με τους φυσικούς δασκάλους των μαθητών,  έτσι ώστε οι μαθητές να πάρουν  πραγματικά αναγκαίες και απαραίτητες γνώσεις  στοχεύοντας σε ένα ασφαλέστερο οδηγητικό περιβάλλον.
Έχουμε προτείνει χρόνια τώρα σε πολλές περιφέρειες, την ΔΩΡΕΑΝ αξιολόγηση τακτικών οδηγών οι οποίοι έχουν εμπλακεί σε ατύχημα ή αισθάνονται ανεπαρκείς. Όπως επίσης  και την επικαιροποίηση γνώσεων όπου απαιτείται, ώστε να διαμορφωθεί ένα ασφαλές οδηγητικό περιβάλλον το οποίο είναι ζητούμενο για την εργασία μας.
Καλούμε τους Περιφερειάρχες και τα Περιφερειακά Συμβούλια να  αντιμετωπίσουν το συγκεκριμένο εθνικό θέμα ως θέμα  δημόσιας υγείας και  προστασίας της ανθρώπινης ζωής και να πράξουν αντίστοιχα,  αποστασιοποιούμενοι  εν μέρει  από τους στοίχους του ποιητή:
 Ξεύρεις την χώραν που ανθεί
 φαιδρά πορτοκαλέα
 που κοκκινίζ' η σταφυλή
 και θάλλει η ελαία;
 Ω δεν την αγνοεί κανείς,
 είναι η γη η ελληνίς!
.........................................................
Για το Δ.Σ.




Δεν υπάρχουν σχόλια: