Τετάρτη 25 Αυγούστου 2010

Δημόσια διαβούλευση για την Οδική Ασφάλεια.

Δημόσια (;) Διαβούλευση για την Οδική Ασφάλεια...!

Με έκπληξη διαβάσαμε, ότι πραγματοποιήθηκε Διαβούλευση σχετικά με την Οδική Ασφάλεια, σε ένα νομοσχέδιο σκούπα στον απόηχο των κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών αυτοκινητιστών.

Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων  εντός 6 ημερών οργάνωσε και ολοκλήρωσε τις διαβουλευτικές διαδικασίες χωρίς ποτέ να ενημερώσει τους καθ’ ύλην και καθ’ έργο υπευθύνους. "Κατόρθωσε" για μία ακόμη φορά, σε περίοδο διακοπών, να αναλύσει, να συνθέσει και να αποφασίσει για ένα από τα σοβαρότερα κοινωνικοπολιτικά ζητήματα του σήμερα στην Ελλάδα, την Οδική Ασφάλεια, δίνοντας τη λύση με τον συνήθη σχηματισμό επιτροπών και συμβουλίων.

Η δημοκρατία γεννήθηκε στην Ελλάδα και στην Ελλάδα πεθαίνει καθημερινά…!

Η νοοτροπία που εφαρμόζεται για μία ακόμη φορά, τόσο σημαντικά νομοθετήματα και προεδρικά διατάγματα να προωθούνται εσπευσμένα μέσα στο καλοκαίρι, χωρίς να ενημερώνονται οι εμπλεκόμενοι σε αυτά, μας ανησυχεί και βαθιά μας προβληματίζει.

Μια διαβούλευση, για να μην είναι προσχηματική, πρέπει αν μη τι άλλο να περιλαμβάνει:

1. σωστή και έγκαιρη ενημέρωση όλων των αρμοδίων και σχετικών του ζητήματος για την έναρξη των διαδικασιών της διαβουλεύσεως.

2. παρουσίαση όλων των προτάσεων των διαβουλευόμενων καθώς και των επιχειρημάτων που τις στηρίζουν (η συγκεκριμένη διαβούλευση είχε 15 σχόλια από όσους κατά λάθος έμαθαν για αυτήν ή συμμετέχουν σε κάποια επιτροπή, ενώ δεν υπήρχαν προτάσεις, παρά μόνο συστάσεις.)

3. προτάσεις και αποφάσεις παραγόμενες από μια δημιουργική, σοβαρή και ουσιαστική διαδικασία, και όχι προκαθορισμένες και διαμορφωμένες ερήμην των συμμετεχόντων (αλλά και των μη συμμετεχόντων, που θα έπρεπε να έχουν παρευρεθεί στη διαδικασία, αλλά δεν ενημερώθηκαν ποτέ δια αυτήν.)

Περιμένουμε με αγωνία να διαβάσουμε τα επιχειρήματα και τα αποτελέσματα της διαβούλευσης(;).

Το ζήτημα της βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας, απασχολεί όλους του Έλληνες, και ιδιαίτερα αυτούς που συν τοις άλλοις έχουν επιφορτιστεί το έργο της Κυκλοφοριακής Αγωγής, και είναι απαράδεκτο να λαμβάνονται αποφάσεις που τους αφορούν άμεσα, χωρίς την παραμικρή ενημέρωση των ανθρώπων του κλάδου.

Παρά το γεγονός ότι η χώρα μας εκπόνησε δύο Στρατηγικά Σχέδια Οδικής Ασφάλειας, για τις περιόδους 2000-2006 και 2006-2010, κατέγραψε για το έτος 2008, 20.121 παθόντες σε τροχαία δυστυχήματα, εκ των οποίων οι 3.436 νεκροί ή βαριά τραυματισμένοι, και για το 2009, 19.815 παθόντες σε τροχαία δυστυχήματα, εκ των οποίων οι 3.132 νεκροί ή βαριά τραυματισμένοι, παρουσιάζοντας απόκλιση σε ποσοστό 50% από το στόχο που είχε θέσει για το 2010, στο πλαίσιο της Πανευρωπαϊκής εκστρατείας για μείωση των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα

Εδώ και 35 χρόνια η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα διαπλάθεται από τους ίδιους διαχρονικούς παράγοντες, που "επέτυχαν" ακόμη και το έτος 2010, όπως φαίνεται, να σημειώνονται στην χώρα μας, 5 νεκροί καθημερινά και 60 τραυματίες από τροχαία δυστυχήματα!

Τα μέσα υπάρχουν. Η γνώση υπάρχει. Η διάθεση, και αυτή υπάρχει. Μήπως τελικώς το μόνο που λείπει είναι η υπευθυνότητα των υπευθύνων;

...........................................
Για την Οργανωτική Επιτροπή
Γραφείο Τύπου
+30 2107755530

Δεν υπάρχουν σχόλια: