Η κοινωνία μας είναι αυτή που παράγει την Οδική Ανασφάλεια!
Η ελλιπέστατη εκπαίδευση των χρηστών των οδοστρωμάτων (οδηγών και πεζών) σε όλα τα επίπεδα, έχει ολέθρια αποτελέσματα στους δρόμους.
Προσπαθούμε μέσα σε ελάχιστο χρόνο, στο ποιο αφιλόξενο οδηγικό περιβάλλον της Ευρώπης, να εκπαιδεύσουμε την νέα γενιά οδηγών, λειτουργώντας επανορθωτικά σε μια κοινωνία που παράγει την Οδική Ανασφάλεια σε όλα τα επίπεδα!
Δημιουργούμε υποδομές μέσα από δράσεις για την Κυκλοφοριακή Αγωγή, έτσι ώστε να μετακινούμαστε σε ποιο ασφαλείς δρόμους στην χώρα μας, με μια πικρή γεύση για την καθημερινή αγωνία στον δρόμο, να κατακτήσουμε αυτό που για άλλες χώρες είναι το αυτονόητο…!
- Για τους (αν)αρμόδιους;
- Απλά δεν υπάρχουμε!
Η ελλιπέστατη εκπαίδευση των χρηστών των οδοστρωμάτων (οδηγών και πεζών) σε όλα τα επίπεδα, έχει ως αποτέλεσμα πέντε νεκρούς και 60 τραυματίες καθημερινά, μας αποκαλύπτει ο κ. Άρης Ζωγράφος, ξεκαθαρίζοντας τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν προκειμένου να εκλείψει ο θλιβερός αυτός απολογισμός.
«Ζούμε και εργαζόμαστε στους δρόμους, γράφοντας κάθε χρόνο περισσότερες από 12.000.000 εκπαιδευτικές ώρες. Προσπαθούμε μέσα από 21 ώρες θεωρία και 20 ώρες πρακτική οδήγηση - όταν και όπως γίνονται - να εκπαιδεύσουμε οδηγούς, λειτουργώντας επανορθωτικά σε μια κοινωνία που παράγει την Οδική Ανασφάλεια σε όλα τα επίπεδα» μας περιγράφει αφοπλιστικά ο κ. Άρης Ζωγράφος εκπαιδευτής οδηγών το δύσκολο έργο των σχολών οδήγησης και μας αποκαλύπτει:
«Στους δρόμους σήμερα κυκλοφορούν 3 γενιές οδηγών, εκ των οποίων οι δύο προηγούμενες, στερούνται βασικών γνώσεων κυκλοφοριακής αγωγής.
Η προσδοκία μας να δημιουργήσουμε ένα σύστημα χορήγησης αδειών οδήγησης ασφαλές, αξιόπιστο, αδιάβλητο, παραμένει στις καλένδες.
Με τα σημερινά δεδομένα θεωρώ αδύνατη την εκπαίδευση μιας 4ης γενιάς οδηγών που δεν θα έχει σχέση με τις προηγούμενες και θα θεωρεί τη συμμετοχή της στην κοινωνία της κυκλοφορίας ένδειξη πολιτισμού».
Που θεωρείται ότι εντοπίζεται το πρόβλημα;
«Στους ανεύθυνο-υπεύθυνους!
Δείτε, σε αυτήν τη χώρα, έχουν όλοι άποψη και βήμα να την εκφράζουν, εκτός από τους καθ’ ύλην και καθ’ έργω υπεύθυνους. Τους εκπαιδευτές.
Καταλαβαίνετε βέβαια ότι, όταν ο πιο ευαίσθητος παράγοντας, ο άνθρωπος, παραμένει για τους «καθέδρα γνώστες» του αντικειμένου κενό γράμμα και στατιστική οντότητα, όλες οι προσπάθειες για ασφαλέστερους δρόμους είναι καταδικασμένες να αποτύχουν.
Δεν προβληματίζει κανέναν το γεγονός ότι η χώρα μας εκπόνησε δύο Στρατηγικά Σχέδια Οδικής Ασφάλειας για τις περιόδους 2000-2006 και 2006-2010, κατέγραψε για το έτος 2008, 20.121 παθόντες σε τροχαία δυστυχήματα, εκ των οποίων οι 3.436 νεκροί ή βαριά τραυματισμένοι, και για το 2009, 19.815 παθόντες σε τροχαία δυστυχήματα, εκ των οποίων οι 3.132 νεκροί ή βαριά τραυματισμένοι»!
Λέγεται ότι το μάθημα της Κυκλοφοριακής Αγωγής ξεκινάει ήδη στα Σχολεία, έτσι δεν είναι;
Τι προτείνετε ως κλάδος προκειμένου να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια;
«Ήμουνα νιός και γέρασα…! Οι υπεύθυνοι ζουν σίγουρα σε άλλον πλανήτη!
Ενώ υπάρχουν ήδη έτοιμοι παιδαγωγοί κυκλοφορίας με αντίστοιχη εξειδίκευση και εμπειρία ετών, οι οποίοι μπορούν ήδη να λειτουργήσουν ως μητρώο πολλαπλασιαστών για την εκπαίδευση και άλλων εκπαιδευτών Πειραματίζονται, για μια ακόμη φορά, με κάποια δήθεν επιμόρφωση των υπευθύνων αγωγής υγείας, στο αντικείμενο της οδικής ασφάλειας!
Βλέπουν δηλαδή την Οδική Ασφάλεια μέσα από την Κυκλοφοριακή Αγωγή, σαν θέμα επιμόρφωσης, κάποιων άσχετων… και πολλές φορές επικίνδυνων για το τι μαθαίνουν στα παιδιά, καθηγητών.»
Τι προτείνετε ως κλάδος προκειμένου να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια;
«Η δημιουργία ενός περιβάλλοντος Οδικής Ασφάλειας , πρέπει να έχει διάρκεια και να δίνει προτεραιότητα πρώτα και κύρια στην ευαισθητοποίηση του πολίτη και στην καλλιέργεια κυκλοφοριακής κουλτούρας, που θα αρχίζει από το σχολείο σε όλες τις βαθμίδες τις εκπαίδευσης σαν υποχρεωτικό μάθημα.
Θα προχωρά στην ποιοτικότερη εκπαίδευση και εξέταση των υποψηφίων οδηγών, με εφαρμογή σύγχρονων προτύπων και θα συνεχίζεται και θα συνυπάρχει με την μορφή της κατάρτισης σε όλη την διάρκεια της ζωής του.
Σήμερα δυστυχώς βασιλεύει η γραφειοκρατία και η αδιαφάνεια, η οποία, στο τομέα των αδειών οδήγησης δεν έχει φτάσει στο πάτο, αλλά στον απόπατο!
Η προσδοκία μας είναι να δημιουργήσουμε ένα σύστημα εκπαίδευσης, κατάρτισης και αξιολόγησης οδηγών, ασφαλές, αξιόπιστο, αδιάβλητο με στόχο την παραγωγή μιας νέας γενιάς οδηγών σύμφωνα με της απαιτήσεις της κοινωνίας για την απεγνωσμένα ζητούμενη, χρόνια τώρα, Οδική Ασφάλεια!
Έχουμε καταθέσει προτάσεις για ένα καινούργιο σύστημα που θα στηρίζετε στις νέες τεχνολογίες με την διαδραστική συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων (σχολεία, σχολές οδήγησης, δήμοι, εταιρείες, πολίτες, υπηρεσίες) την συνεχή ανατροφοδότηση δράσεων και δεδομένων, την αυτοματοποίηση εργασιών και διαδικασιών και την δυνατότητα επεξεργασίας μετρήσεων, δεδομένων και δεικτών με στόχους, την καλύτερη και αποδοτικότερη εκπαίδευση, τον αποτελεσματικότερο έλεγχο των εμπλεκόμενων φορέων, και την ποιοτικότερη παροχή υπηρεσίας προς φορείς και πολίτες.
Έχουμε οραματιστεί ένα σύστημα το οποίο θα είναι ταυτόχρονα μητρώο εκπαιδευτή, σχολής οδήγησης, ΚΕ.Θ.Ε.Υ.Ο., υποψηφίων οδηγών, εξεταστών, αξιολογητών εξεταστών και αξιολογητών του συστήματος.
Να πάψει επιτέλους η διαπλοκή και οι ουρές στις υπηρεσίες που θυμίζουν τριτοκοσμική χώρα!
Θέλουμε ένα ενιαίο σύστημα καταχώρησης ημερομηνιών θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων, καταχώρησης προγραμμάτων θεωρητικής εκπαίδευσης, καταχώρησης αποτελεσμάτων εξετάσεων, ελέγχου εργασίας εκπαιδευτών, ποιοτικού ελέγχου εξεταστών και εκπαιδευτών, δημιουργίας εξεταστικών επιτροπών, πιστοποιήσεων δεξιοτήτων κ.α.
Κανείς δεν μας ακούει, Δεν μας θέλουν ούτε στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας…!
- Ποιοι;
- Δεν τους ξέρετε;
Εδώ και 35 χρόνια η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα διαπλάθεται από τους ίδιους διαχρονικούς παράγοντες που… επέτυχαν(?), ακόμη και το έτος 2010, να σημειώνονται στην χώρα μας 5 νεκροί καθημερινά και 60 τραυματίες από τροχαία δυστυχήματα!
Δείτε.
Τα μέσα υπάρχουν. Η γνώση υπάρχει. Η διάθεση και αυτή υπάρχει. Αναλογισθείτε μήπως τελικώς το μόνο που λείπει, είναι η υπευθυνότητα των υπευθύνων»
Με ποιες δράσεις σας ο κλάδος σας επιχειρεί να αλλάξει αυτή την κατάσταση;
«Οι εκπαιδευτές οδήγησης έχουμε δημιουργήσει μια σοβαρή υποδομή, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, εξειδικεύοντας γνώσεις και δεξιότητες για να μπορέσουμε να είμαστε χρήσιμοι, όταν επιτέλους μας καλέσουν. Έχουμε ήδη έτοιμο αναλυτικό πρόγραμμα, για την Κυκλοφοριακή Αγωγή, σε όλα τα στάδια της εκπαίδευσης και διαθέτουμε το κατάλληλο επιστημονικό δυναμικό για να το υποστηρίξει.
Παράλληλα και σε όλη την Ελλάδα, θα συμμετέχουμε με δράσεις για την Οδική Ασφάλεια, ανά νομό ή περιφέρεια, στο πλαίσιο του Διεθνούς Διεπιστημονικού Συνέδριου για την Κυκλοφοριακή Αγωγή και την Οδική Ασφάλεια που θα γίνει την Άνοιξη του 2011 στην Αθήνα.
Συνέντευξη στον Δημοσιογράφο Νίκο Μερτέκη για το ΕΘΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου