Παρασκευή, 11 Ιουλίου 2014

Οδική (Αν) Ασφάλεια


Επιτέλους μια επίσημη φωνή που τα βάζει με τις ΜΚΟ (Μπίζνες Καλά Οργανωμένες...!)


Επερώτηση με πολλούς (;) Αποδέκτες...!


Σοβαρά ερωτηματικά εγείρει η «κλειστή» σύσκεψη με θέμα «Τουρισμός και Οδική Ασφάλεια».

Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014 / 08:15


ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τους κ. κ. Υπουργούς: – Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων – Τουρισμού


Θέμα: "Σοβαρά ερωτηματικά εγείρει η «κλειστή» σύσκεψη με θέμα "Τουρισμός και Οδική Ασφάλεια".


Με πρόσχημα την έλλειψη στρατηγικής για την  οδική ασφάλεια που απασχολεί ιδιαίτερα και την Κρήτη, αλλά και λόγω των πολλών και επικίνδυνων σημείων που υπάρχουν στο απαρχαιωμένο οδικό της δίκτυο, της μη ολοκλήρωσης του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) αλλά και της αυξημένης τουριστικής κίνησης, η Υπουργός Τουρισμού διοργάνωσε σύσκεψη με την Περιφέρεια Κρήτης προ ημερών, με θέμα  «Τουρισμός και οδική ασφάλεια».

Το γεγονός πως στη συνάντηση παραβρέθηκαν μόνο βουλευτές της ΝΔ, αλλά και εκπρόσωποι του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας “Πάνος Μυλωνάς”, ενώ τοπικοί φορείς που ασχολούνται χρόνια με το θέμα της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη δεν κλήθηκαν να συμμετέχουν στη σύσκεψη, προκαλεί προβληματισμό.

Μάλιστα το ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» είναι ιδιωτικό ινστιτούτο με συμμετοχή πλήθος φορέων του ιδιωτικού τομέα: ασφαλιστικών εταιρειών (ΕΘΝΙΚΗ), εισαγωγέων αυτοκινήτων (MAZDA), διακινητών πετρελαίου (ELIN), κατασκευαστικών εταιρειών (Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου), εισαγωγέων οινοπνευματωδών ποτών (DIAGEO) –  http://www.ioas.gr/index.php?ID=4zdcHHTf32XirLxS.
Ιδιαίτερα πρέπει να σταθούμε στο γεγονός ότι η επέκταση του ρόλου του ΙΟΑΣ.  “Πάνος Μυλωνάς” σε θέματα που άπτονται της εκπαίδευσης, –πέραν της όποιας συμβολής του στην ενημέρωση και  ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης σε θέματα οδικής ασφάλειας ή της επισήμανσης επικίνδυνων σημείων των οδικών αξόνων και άσκησης πίεσης στην Πολιτεία για βελτιωτικές παρεμβάσεις–, δεν απαντάει με σοβαρότητα στις χρόνιες και εγκληματικές ελλείψεις του συστήματος εκπαίδευσης, εξέτασης και πιστοποίησης στη χώρα, με τα γνωστά αρνητικά αποτελέσματα των δεικτών της οδικής ασφάλειας.
Το συγκεκριμένο Ινστιτούτο κατέθεσε στην Περιφέρεια Κρήτης αίτημα χρηματοδότησης προγραμμάτων ενημέρωσης του κοινού, μελετών  καταγραφής –για ακόμη μια φορά–  των επικίνδυνων σημείων του οδικού δικτύου της Κρήτης, ενημέρωσης  των τουριστών για διάφορα θέματα που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια (στη σχετική πρόταση αναφέρονται  ανάμεσα σε άλλα και οι κίνδυνοι  από τρένα και τραμ (!) , που βέβαια δεν υπάρχουν στην Κρήτη), δημιουργίας  συμβουλευτικού σποτ σε διάφορες γλώσσες (χωρίς  τεκμηρίωση–μελέτη για τη σύνθεση των επισκεπτών της Κρήτης),  συνολικού κόστους  120.000 ευρώ.

Την αντίθεσή της στο χειρισμό του θέματος εξέφρασε και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης,  δηλώνοντας ότι δεν υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης της Οδικής  Ασφάλειας (Ο.Α.) στην Κρήτη και πως το προτεινόμενο πρόγραμμα αφορά αποσπασματικά μέτρα που δε βοηθούν ουσιαστικά αυτή την υπόθεση.


Η έλλειψη της, αποτελεσματικού συστήματος,  οδικής ασφάλειας, που κοστίζει στη χώρα σε ετήσια βάση χιλιάδες ανθρώπινες ζωές αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες ανάπηρους συνανθρώπους μας, είναι απαράδεκτο να υποκαθίσταται από το συγκεκριμένο Ινστιτούτο 
 –«Πάνος Μυλωνάς»– παραγνωρίζοντας την εγκληματική υστέρηση του οδικού δικτύου της Κρήτης και τις σοβαρές παρεμβάσεις που απαιτούνται για  να βελτιωθεί η κατάσταση  στον ζωτικής κοινωνικής σημασίας  τομέα της οδικής ασφάλειας.

  • Επειδή το ζήτημα της οδικής ασφάλειας είναι εξαιρετικά σοβαρό
  • Επειδή για οποιεσδήποτε δράσεις που αφορούν σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια και συνολικός –επιστημονικά τεκμηριωμένος– σχεδιασμός για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση τόσο των μόνιμων κατοίκων της Κρήτης, όσο και των επισκεπτών.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

  1.  Ποιος είναι ο συνολικός σχεδιασμός για το θέμα της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη;
  2. Σκοπεύει η κυβέρνηση και η περιφέρεια να αξιοποιήσουν και με ποιο τρόπο τις συστηματικές μελέτες για την οδική ασφάλεια που έχουν κάνει το ΤΕΕ, το Πολυτεχνείο Κρήτης και επιστημονικοί φορείς, όπως επίσης και συλλόγους εθελοντών οι οποίοι από χρόνια έχουν πραγματοποιήσει συστηματικές και ουσιαστικές παρεμβάσεις σε όλους τους νομούς της Κρήτης και δεν έχουν επιχορηγηθεί ποτέ από το κράτος προκειμένου να αναβαθμιστεί η δράση τους;
  3. Τι ακριβώς περιλαμβάνει η μελέτη που έχει ανατεθεί  στο συγκεκριμένο Ινστιτούτο και βάσει ποιων κριτηρίων έγινε η επιλογή;
  4. Έχουν επιδοτηθεί μέχρι σήμερα από την Περιφέρεια ή από την Κυβέρνηση άλλοι φορείς με αντικείμενο  τον περιορισμό των τροχαίων δυστυχημάτων και την οδική ασφάλεια στην Κρήτη, κι αν ναι με τι ποσά;

Οι ερωτώντες βουλευτές:

Κριτσωτάκης Μιχάλης, Αγαθοπούλου Ειρήνη, Δρίτσας Θοδωρής, Ξανθός Ανδρέας


ΥΓ.
................................

Δεν υπάρχουν σχόλια: