Διαπίστωση πρώτη: είναι γεγονός ότι από τις αδυναμίες στις οποίες αναφέρεστε και από τους στόχους τους οποίους διατυπώνετε ότι προσπαθείτε να προσφέρετε υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στην κοινωνία.
Η προσπάθεια για προσφορά στην οδική ασφάλεια και βέβαια μας βρίσκει ενστικτωδώς σύμφωνους.
Διαπίστωση δεύτερη: γνωρίζετε πάρα πολύ καλά και καλύτερα από τον καθένα μας ότι το υφιστάμενο σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης των οδηγών είναι ανάγκη να το αλλάξετε και είναι στο χέρι σας αυτό να γίνει τώρα.
Μετατρέψετε τη γενικότερη κρίση σε ευκαιρία για να αλλάξετε τώρα τα πάντα. Τολμήστε τώρα αλλαγές. Πρέπει να αλλάξουμε τον προσανατολισμό μας Η εκπαίδευση και η εξέταση με πρότυπα, προδιαγραφές κυκλοφορίας και τεχνολογίας 1950 πρέπει να εκσυγχρονιστεί. Οι εκπαιδευτές πρέπει να «βγουν» επιτέλους στο δρόμο για να διδάξουν πραγματική οδήγηση και συμπεριφορά σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας. Το «παρκάρισμα και η γωνία» κρατούν αιχμάλωτη την εκπαίδευση και την εξέταση. Τα πάρκα και οι πίστες εξυπηρετούν άλλους σκοπούς. (Πχ οφέλη για λίγους οι οποίοι θα προσπαθήσουν να κερδοσκοπήσουν από την λειτουργία τους με τις ευλογίες της πολιτείας, σε βάρος της πραγματικής εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση σε βάρος της κοινωνίας).
Θα προστατέψετε τη ζωή, την υγεία, την οικονομία, το φυσικό περιβάλλον, μόνο με απλές και αυτονόητες δράσεις-ανατροπές. (κινήσεις ΜΑΤ)
Γιατί στη χώρα μας πάντα το αυτονόητο χρειάζεται ανάλυση και πολύ συζήτηση;
Βήμα 1:αλάξτε εδώ και τώρα τον τρόπο εξέτασης.
Είναι αυτονόητο πως η προετοιμασία κάθε υποψήφιου για κάποια εξέταση καθορίζεται από τις απαιτήσεις των εξετάσεων. Είναι αυτονόητο πως και η εκπαίδευση στην οδήγηση θα προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις. Θα προσφέρετε τα μέγιστα στην οδική ασφάλεια αν αφήσετε εξεταστές ειδικούς να μεθοδεύσουν ελεύθερα την εξέταση στους δρόμους κάτω από πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας. Είναι λυπηρό αυτή τη στιγμή το σύστημα στην πρακτική εξέταση των οδηγών να θεωρεί κριτήριο ικανότητας στην οδήγηση ένα παρκάρισμα «κονσέρβα» το οποίο οι υποψήφιοι οδηγοί το αγόρασαν με πάρα πολλές ώρες αναποτελεσματικής εκπαίδευσης. Εκατομμύρια εκπαιδευτικές ώρες, τις οποίες αν τις αφιερώναμε σε πραγματική εκπαίδευση στο δρόμο θα είχαμε θεαματικά αποτελέσματα. Δεν σκοτώθηκε κανείς στο παρκάρισμα. Μαθαίνει καλύτερα ο υποψήφιος τη γεωμετρία του κάθε οχήματος οδηγώντας σε όλες τις συνθήκες κυκλοφορίας. Η πυκνότητα της κυκλοφορίας σήμερα δεν μοιάζει με την αλάνα του 1950. Το σημερινό κυκλοφοριακό περιβάλλον υποχρεώνει τους οδηγούς πολύ σύντομα να συμπεριφέρονται ως «αίλουροι». Την πρωτιά στα θύματα της ασφάλτου την οφείλουμε στην έλλειψη γενικότερης παιδείας. Μην προσπαθείτε να παγιδεύσετε την εκπαίδευση μέσα σε πίστες για δήθεν διαφάνεια. Οι πίστες το μόνο που δεν εξυπηρετούν είναι η οδική ασφάλεια. Τα οφέλη που πιστεύετε ότι θα προκύψουν είναι ασήμαντα μπροστά στο κοινωνικό κόστος το οποίο υφίσταται αυτή τη στιγμή η χώρα μας από λάθος επιλογές στην εκπαίδευση και εξέταση των οδηγών. Καταργήστε τον ελάχιστο αριθμό μαθημάτων στην πρακτική εκπαίδευση. Ο κάθε υποψήφιος έχει τις δικές του ανάγκες εκπαίδευσης. Απεναντίας αυξήστε τον αριθμό θεωρητικών μαθημάτων για όλους. Η αλλαγή νοοτροπίας στην οδήγηση απαιτεί προσπάθειες από όλους μας για απόκτηση γενικότερης παιδείας. Ας αλλάξουμε πρώτα τη δική μας/σας νοοτροπία. Ξεκινήστε τα μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία. Αργήσατε!!!!
Βήμα 2: δημιουργείστε εδώ και τώρα σώμα ορκωτών εξεταστών με τη συμμετοχή εκπαιδευτών.
Θα βρείτε πολλούς με επαγγελματική επάρκεια, με επάρκεια γνώσεων και εμπειρίας και στο υπουργείο σας αλλά και στους εν ενεργεία εκπαιδευτές οδηγών. Εμπιστευτείτε τους. Εξουσιοδοτήστε τους μεταβιβάζοντας σε αυτούς αρμοδιότητες και υποχρεώσεις παρακολούθησης και βελτίωσης του συστήματος.
Απαλλάξτε την κοινωνία από την άγνοια των υπαλλήλων σας. (Γιατί ο κάθε προσλαμβανόμενος στο ΥΜΕ να είναι αυτόματα και εν δυνάμει εξεταστής;) (πόσο αντίθετα πράγματα είναι να θέλετε από τη μια να αυξήσετε την εκπαίδευση των εκπαιδευτών [σωστά] στα δύο χρόνια και από την άλλη να βαφτίζετε εξεταστές ανθρώπους οι οποίοι δεν οδηγούν καν, μόνο με ένα εβδομαδιαίο σεμινάριο;) Η φιλότιμη προσπάθεια ολίγων με έμφυτο το παιδαγωγικό στοιχείο δεν αρκεί. Πόσο αντίθετα πράγματα είναι από τη μια να θέλετε εκπαιδευμένους άρτια εκπαιδευτές και από την άλλη να προωθείτε μεθοδικά την εκπαίδευση υποψηφίων οδηγών από έμπειρους οδηγούς.
Βήμα 3: τροποποιείστε άμεσα το νομικό πλαίσιο απλοποιώντας τις διαδικασίες:
Η πληθώρα των υφιστάμενων υπουργικών αποφάσεων και των άλλων διατάξεων καθώς και των μηχανισμών ελέγχου δημιουργούν την απόλυτη Βαβέλ χωρίς να είναι σε θέση οι υπηρεσίες να κάνουν παρεμβάσεις ουσίας.
Η διεκπεραίωση των υποθέσεων του πολίτη μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά από την κάθε σχολή οδηγών. Το όφελος θα είναι εξαιρετικά μεγάλο και για τον πολίτη αλλά και για τις υπηρεσίες σας οι οποίες απασχολούνται άσκοπα καθημερινά με ασήμαντα ζητήματα γραφειοκρατίας.
Η διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση και η διαφάνεια, θα είναι αποτέλεσμα μιας απαιτητικής εξέτασης, θεωρητικής και πρακτικής. Η ανατροπή είναι απλή και αυτονόητη.
Η απλοποίηση των διαδικασιών θα έρθει μόνη της. Οι εκπαιδευτές θα προσαρμοστούν αυτόματα στις νέες απαιτήσεις. Οι πολίτες θα λαμβάνουν υπηρεσίες εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας. Οι εξεταστές με λυμένα χέρια πλέον απαλλαγμένοι από το σημερινό μνημόνιο εξέτασης οδηγών θα είναι σε θέση να αξιολογούν την απόδοση των υποψήφιων οδηγών συνολικά. Η δαπάνη του δημοσίου για την αμοιβή των εξεταστών θα μειωθεί σημαντικά. Δεν θα χρειάζεται η υπηρεσίες σας να έχουν ρόλο χωροφύλακα. Τα κανάλια της διαφθοράς θα κλείσουν από την απλοποίηση των διαδικασιών συνολικά.
Ελπίζω ότι οι απόψεις μου αυτές οι οποίες κατατίθενται περιληπτικά και οι απόψεις όλων των συμμετεχόντων στη συζήτηση αυτή να φιλτραριστούν σωστά.
Θα λυπηθώ πάρα πολύ αν στο τέλος διαπιστώσουμε ότι ρίξαμε οι συμμετέχοντες τις απόψεις μας σε ένα ηλεκτρονικό σκουπιδοτενεκέ.
Ευριπίδης Βρούζος
Εκπαιδευτής οδηγών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου