Πέμπτη 5 Μαΐου 2011

Νομίζω ότι αν δεν ‘ξεκαθαρίσουμε’ μ’ ετούτη την ενότητα

Νομίζω ότι αν δεν ‘ξεκαθαρίσουμε’ μ’ ετούτη την ενότητα, δεν χρειάζονται οι άλλες.

Εξ’ άλλου, αν ετούτη λειτουργήσει σωστά, είμαι σίγουρος ότι θα παρασύρει προς την ορθή κατεύθυνση και τις άλλες που έχετε καταγράψει, ή και πολλές περισσότερες, αλλά και προς άλλους χώρους εργασίας.


Ως παγκοσμιότητα, από την μεταβιομηχανική εποχή έχουμε ήδη μπει στην ηλεκτρονική, κι όλα, ανά πάσα στιγμή βγαίνουν στον αέρα. Είναι αδύνατο οι αλήθειες, να μην βγουν στον αέρα, όσο κι αν κάποιοι επιδιώκουν να τις κρύψουν!

Η παγκοσμιότητα, και ειδικότερα η Ελληνική πολιτεία, τουλάχιστο τα τελευταία 20-30 χρόνια, διδάσκει και ωθεί τους Έλληνες προς την μεγάλη παραβατικότητα. Αρκετοί από τους ιθύνοντες της χώρας μας, αισθάνονται ότι δεν γίνεται χειρότερα, κι έχουν αφήσει ελεύθερες, τις δοκιμές των διεθνών συστημάτων, που κάνουν απεγνωσμένες προσπάθειες, με ήδη δοκιμασμένα μοντέλα συμπεριφοράς, όπως παγκόσμιες αρρώστιες, οικονομικές καταρρεύσεις, … για να ελέγξουν την ανθρωπότητα.

Ας πιστέψουν όλοι, ότι, χωρίς αλήθειες και πειθώ, δεν θα περάσουμε στην επόμενη εποχή. Κι αν έρθουμε στην οδήγηση, που είναι και το θέμα μας, θα δούμε, ότι μέσο αυτής μπορούμε να ελέγξουμε προς το παρόν τον κόσμο. Κι επειδή ‘έλεγχος’ για πολλούς, σημαίνει άγρια κονόμα, δεν εννοώ αυτό, αλλά, τον αυτοέλεγχο των ανθρώπων, για την συνεργασία μεταξύ τους, και τον καλύτερο τρόπο διαβίωσής τους.

Ο κινητήρας, έχει κυριολεκτικά κατακτήσει τον πλανήτη, και συνεχίζει να κατακτά σε όσους ακόμη ανθρώπους και χώρες δεν είχε φτάσει. Άρα, ολόκληρη η ανθρωπότητα, χρειάζεται γνώσεις, πολλές γνώσεις, προς πολλές σχετικές κατευθύνσεις, όπως και προς την οδήγηση. Κι ενώ μπορούμε, με πρόσχημα την οδήγηση, να καλούμε ταχτικά τον κόσμο και σε μαθήματα γενικής φύσεως, δεν του κάνουμε ούτε καν την απλούστατη οδήγηση!! Κι ενώ η τεχνολογία είναι έτοιμη για εναέρια ατομική κυκλοφορία, τα τεράστια συμφέροντα δεν αφήνουν την πρόοδο, αλλά και ως απλοί άνθρωποι δεν το πιστεύουμε, ώστε να μάθουμε τουλάχιστο σωστή οδήγηση, και να προετοιμαστούμε για την πειθαρχία της εναέριας!!

Τα δύσκολα προβλήματα, είναι δύσκολα, επειδή έχουν εύκολες λύσεις. Δεν μπορούμε στη χώρα μας, κατά την εξέλιξη της εκπαίδευσης των οδηγών να λύσουμε το πρόβλημα της σωστής οδήγησης; μήπως δεν θέλουμε; Στην ανάγκη πάντως, μπορούμε να το λύσουμε εκ του αποτελέσματος. Δηλαδή:

Στο Αγρίνιο έχω ακούσει, ότι κατόπιν εντολής του Εισαγγελέα, εκλήθησαν αρκετοί οδηγοί που είχαν κάνει θεώρηση διπλώματος, να δηλώσουν σε ποιο γιατρό πήγαν. Κάποιοι είπαν, ότι, δεν πήγαν σε κανένα γιατρό!!

Θεωρητικά μαθήματα-εξετάσεις: Κάποιοι που έχουν δώσει 15-20φορές εξετάσεις, και συνεχώς κόβονται, τους ρώτησε κάποιος εισαγγελέας, κάποιος εφοριακός, κάποιος της δίωξης αδειών οδήγησης, αν πληρώνουν χωρίς αποδείξεις, κι αν έκαναν τα θεωρητικά μαθήματα και τα ανάλογα τεστ, στις σχολές οδηγών;

Στην πρακτική εξέταση, που συζητήθηκε το θέμα πρόσφατα και στη βουλή, ότι με την χρήση της πίστας περνάει το 65%, κι όχι το 95% όπως έως πρόσφατα γίνονταν, δεν είναι μία απόδειξη, πως ούτε παρκάρισμα δεν μαθαίνουμε τον κόσμο;

Σας παρακαλώ πολύ, να επικεντρωθούμε στην πρακτική εξέταση, να ελέγξουμε επί τέλους το αποτέλεσμα. Όχι με γραφειοκρατικά τερτίπια, και ύστερα από 10χρόνια να βρούμε το ‘πόθεν έσχες’ του εξεταστή, και να διαπιστώσουμε αν τα έπαιρνε στις εξετάσεις ή όχι! Αν σήμερα ανακαλύψαμε κάποιον, που έπαιρνε για 20χρόνια την σύνταξη του πεθαμένου πατέρα του, και σπούδασε με το βοήθημα αυτό το παιδί του γιατρό, ενώ το γειτονόπουλο που ήταν καλύτερος μαθητής, δεν σπούδασε καν, θα πάμε να μεταφέρουμε τις γνώσεις του ήδη γιατρού στο γειτονόπουλο; Κι αν βρούμε ότι ο εξεταστής τα έπαιρνε, τι θα κάνουμε; θα γυρίσουμε πίσω όσους σκοτώθηκαν; ή καταστράφηκαν οικονομικά; Σας παρακαλώ πολύ, ας γίνουμε πια, λίγο πραγματικοί!!

Νομίζω ότι θα πρέπει να καταργηθεί τελείως ο σημερινός τρόπος εξετάσεων, κι ας τα δίνει τα διπλώματα οδήγησης ο εκπαιδευτής, έτσι κι αλλιώς και τώρα το ίδιο γίνεται, τουλάχιστο την τελευταία 20ετία, με την βοήθεια προφανώς της κάλυψης των εξετάσεων!!

Στη συνέχεια, και εντός περίπου τριών ημερών, αφού πάρει το δίπλωμα απ’ τον εκπαιδευτή, δειγματοληπτικά στο 20 έως 30%, να γίνονται έκτακτες εξετάσεις!! Ας μην ανησυχούμε τόσο πολύ, έχει και ετούτη η χώρα αξιόλογους εξεταστές, και αξιόλογους γενικότερα υπαλλήλους, ή και απλούς πολίτες, που μπορεί η πολιτεία να τους αναθέσει κι αυτό το καθήκον!! Φυσικά, αυτές οι εξετάσεις θα γίνονται για να ελεγχθεί ο εκπαιδευτής!! Αν μάλιστα δεν πάει καλά ο οδηγός, κι αν αυτό γίνεται αντικειμενικά, δεν είναι ανάγκη να τιμωρηθεί ο εκπαιδευτής, θα τον τιμωρήσει ο πελάτης του!!

Τότε να δούμε, πόσοι υποψήφιοι εκπαιδευτές, ή και εν ενεργεία εκπαιδευτές, θα ψάξουν σ’ ολόκληρο τον πλανήτη για να βρούνε βιβλιογραφίες, και ειδικά πανεπιστήμια να εκπαιδευτούν οι ίδιοι!!

Ακόμη κι αν η πολιτεία θέλει να παραμείνει το υπάρχον σύστημα εξετάσεων, με τους ήδη υπάρχοντες εξεταστές, ας παραμείνει, αρκεί να γίνονται και οι πιο πάνω έκτακτες, να δούμε και πάλι, πόσοι εξεταστές θα μείνουν στη θέση τους; Προφανώς, κι εσείς που γράψατε τις προτάσεις, δεν τους χαϊδεύετε απλώς, αλλά οδεύετε προς το γνωστό Ελληνικό, αν και χουντικό : ‘Ουδέν το μονιμότερο εκ του προσωρινού’…

Πολλοί συνάδελφοί μου διαμαρτυρήθηκαν, επειδή βάζετε και ιδιώτες στην εκπαίδευση. Σύμφωνα όμως με την εικόνα που βγάζουν οι προτάσσεις σας, έχουν δίκιο οι συνάδελφοί μου. Είναι όλα γραμμένα ‘Εξ’ απαλών ονύχων!!’

Επομένως, θα πρέπει να κάνετε σωστές και αντικειμενικές εξετάσεις, για να ‘πιάσει ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του’. Εκτός από τους αναγκαστικά υπεύθυνους εκπαιδευτές και τους αυστηρούς εξεταστές, ποιος ιδιώτης θα γνωρίζει, και θα μπορέσει να κάνει μαθήματα για τέτοιες εξετάσεις;

Όσο για τα οικονομικά του κάθε υποψήφιου λόγω των μαθημάτων, αν τον βοηθήσει η πολιτεία με μείωση φόρων και εισφορών προς το κράτος, τα οποία θα κερδίσει το κράτος με την μείωση κατανάλωσης καυσίμου, την μείωση των τροχαίων, και πολλών άλλων ωφελειών, τότε στην ουσία, θα πληρώσει λιγότερα απ’ ότι σήμερα.

Οδηγοί από σωστές εξετάσεις, αν βγουν στους δρόμους, σε πόσους θα κάνουν μάθημα με την συμπεριφορά τους;

Δεν θα πιέσουν τους αρμόδιους και για την σήμανση;

Δεν θα αναγκάσουν την τροχαία, να μην περιμένει το ‘πέσε πίττα να σε φάω’ αλλά με σύστημα να κυνηγάει τους πραγματικούς παραβάτες, κι όχι όλους ή κανέναν;

Πόσα οφέλη ακόμη θα έχουμε; Θα έχουμε ή όχι οικονομία στα καύσιμα, οπότε καθαρότερο περιβάλλον, λιγότερα ανταλλακτικά, ενδιαφέρον για νέες τεχνολογίες…

Όταν ο άνθρωπος-οδηγός σκέφτεται, δεν θα έχουμε λιγότερους νεκρούς, λιγότερους τραυματίες, λιγότερους παραπληγικούς;..

Μέσο της οδήγησης, αν ο Έλληνας αρχίσει και πάλι να εμπιστεύεται τα πολιτικά συστήματα, και τις υπηρεσίες του κράτους, πόσα ακόμη θα πετύχουμε σαν χώρα;

Τελειώνοντας, απευθύνομαι προς κάθε κατεύθυνση, και σας παρακαλώ πολύ: Ας πέσουμε όλοι πάνω στις αντικειμενικές και αποτελεσματικές εξετάσεις. Και να είμαστε βέβαιοι, ότι οι νέοι που θα μάθουν σωστά να οδηγούν, θα μας οδηγήσουν και προς την εξέλιξη, τόσο των νεότερων τεχνολογικά οχημάτων, όσο και προς την ολοκληρωτική ηλεκτρονική εποχή, η οποία είναι η συνέχεια του κινητήρα!

Μόνο που κάθε εποχή, όπως και κάθε τι φυσικό, λειτουργεί σαν τη φωτιά, αν πλησιάσουμε πολύ θα καούμε, κι αν απομακρυνθούμε, θα παγώσουμε από το κρύο!!

Επιτρέψτε μου επίσης, αν και ήταν πια αναπόφευκτη η ηλεκτρονική αναζήτηση πληροφόρησης και γνωμών από τους πολίτες, αν και είναι καλουπωμένες, να σας ευχαριστήσω που μου δώσατε αυτή τη δυνατότητα, και για την επιβεβαίωση της εποχής!!

Σας ευχαριστώ και πάλι!!

Στέλιος Αγγελής
Εκπαιδευτής οδηγών Μπαϊμπά 30 Αγρίνιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: